Öppna förskolan...

2008-09-10 @ 22:20:17 / Allmänt / Kommentera (0) st
Idag tog vi vårt pick o pack o gick till öppna förskolan jag o Oliver.
Ja först lämnade vi ju av wilma på dagis.

Hon är lite rolig Wilma, hemma säger hon; "vill inte gå ti dagis" och många gånger när ja kommer o hämtar henne så säger hon; "vill inte gå hem, wilma vill leka"

Tycker så synd om henne när hon vill vara kvar, det förstår väl jag me att det inte är så roligt att gå hem. Hemma finns ju bara mamma och lillebrorsan. Mamma är trött och brorsan är för liten för att leka med.
Försöker göra nånting med henne när vi kommer hem. Oftast blir det att jag sätter på musik, just nu är det Bamse som gäller, o så dansar hon lite. Eller mycke!!  "Som flickan gjorde" (i karnevalståget)  :-D

Men i alla fall, till Myran (öfsk) kom vi, slängde i han lite käk och sen sjöng vi lite grann. När detta var slut så kom det en person från familjerådgivningen och berättade om deras verksamhet. Det är ju bra att dom går ut och gör lite reklam för det är ju många som undrar saker men inte vet vart dom ska vända sig. Personligen vet ja inte om det var nåt för mig. Men nu vet ja i alla fall lite utifall det någon gång skulle bli aktuellt.

Jaa, sen satt vi väl bara som mammor gör på en öppen förskola, babblar lite. Eftersom ja är lite förkyld fortfarande och hör som en kratta så kunde jag nog lika gärna gått hem tidigare än vad jag gjorde, för när alla barn var där så hörde jag barnrösterna EXTREMT högt och typ inte alls vad alla mammor sa. och sen blev det så tyst när många gick hem så det var obehagligt. men jag satt där tills det stängde kl 13 och sen gick en liten promenad innan det var dags o hämta Wilma kl 14. Promenaden blev dock inte så lång så jag var lite tidig och tösa hade precis vaknat.

Kvällen hemma har för en gångs skull avlöpt utan mycke skrik och gråt från wilma. Kanske beror det på att hämtningen gick lugnt till idag, det är ju inte alltid det är så kan man ju säga. Speciellt inte när hon inte vill gå hem.

Men nu sover barna sött och vi ska gå o nanna kudden vi med.
Ska bli så skönt, är så trött...

Imorrn ska jag föresten ta en promenad ner till stan, glo lite där och sen gå hem. Ja, luncha också. Fick med mig Lina så vi får hoppas att det är skapligt väder.
Inte för att jag tror det men....

Vi får väl se imorrn


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: