Alla hjärtans dag, korvgrillning och kärlek

2009-02-16 @ 07:44:26 / Allmänt / Kommentera (0) st
Nu är helgen slut igen men den här helgen känns det i alla fall som om vi har gjort nåt vettigt och inte bara legat hemma och varit sjuka.
Vi åkte i lördags ut till svärmor och åt god mat och umgicks. Cricka tog sig ett apr öl för mycke så klockan 21:30 gick han o lade sig och ja lika så. Tänkte att det kan va bra utifall man får sova lite längre då. Men icke sa nicke 06:44 igår morse tyckte Oliver att det var dasg att gå upp. Suck!!

Vi åt lite frukost och efter lite slapptid och Oliver hade fått sin lunch så gick vi alla ut. Oliver sov gosigt i sin vgan i 2,5 timme och vi andra åkte lite pulka och grillade korv. TYvärr blev det ingen riktig fjutt på grillelden så det tog lite lång tid att grilla korven, den sista för mig var halv rå. Men men, det var mysigt. Wilma ville dock gå in efter 1,5 timme och när hon kom in sa hon att hon hade ont i tårna. Har hon växt ur sina vinterskor redan? Herregud!!
Ja det blir väl att köpa ett par nya men i en bra färg så att Oliver förhoppningsvis kan använda dom.

Hur var er alla hjärtans dag? Fick ni nåt gulligt eller så?

Min alla hjärtans dag present bestod av en triss lott :-(
Brkar ju som sagt inte bry mig men ja har nuberättat för Cricka att just i år hade jag velat ha ett stort fång med rosor. Beklagade mig lite att ja aldrig får blommor m.m.
Visserligen köpte ja inget stort till honom men han fick åtminstånde ett sött kort med en kärleksförklaring.
Med tanke på vart vi var så hade jag blivit glad om han hade ansträngt sig o köpt ett kort, det hade räckt. Men hade vi varit hemma hade det varit blommor och hela konkarongen som gällt.

Men jag får väl hoppas på lite mer när vi firar 5 år den 23 mars. Dock så är det en måndag så vi får väl fira det den 21 mars eller nåt och så får ja hoppas på en bukett rosor eller nåt just på dagen....

Gud vilka krav man kan ha ibland  ;-)

Oliver har sovit i eget rum inatt. det gick jättebra, han vaknade en gång vid halv 3.
Ja lade honom till rätta, gav honom nappen och så gick ja ut. Han verkade somna direkt och sen vaknade han inte förrän 07:00. Lite tidigt kände ja men va faan, det är helt ok. Jag gick o hämta honom och så låg vi och myste i vår säng ett tag. Nu får vi hoppas att alla nätter blir så liknande eller att han sover hela nätterna igenom, det vore skönt.

NU måste lille oliver få välling för han verkar vara superhungrig

Kram på er 


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: