Dumma dumma bil

2009-02-10 @ 14:39:31 / Allmänt / Kommentera (0) st
Idag var det typ 4 :e gången som bilen inte startade.
Ja och barnen skulle åka till jobbet och hälsa på. Den fixar inte när det är minusgrader.
Vi har laddat batteriet 2 gånger och det har ju funkat då. Men nu är ja så trött på det, en vacker dag är det nåt viktigt man ska på o så kommer man inte iväg. Så nu ska vi köpa nytt, men det är ju bara så fruktansvärt dyrt. Usch...

Ett bilbatteri var väl inte vad jag hade velat lägga pengarna på direkt, men det är ju bara o göra det.

Båda barnen var jätteduktiga på jobbet. Wilma satt snällt på en stol och fick vatten och en klubba.
Oliver satt snällt på bordet, men lyckades visst välta både ett saftglas och ett vattenglas. Tur att det bara var han själv som han blötte ner. Jag gav Oliver lunch på jobbet och det gick väl sådär, han var alldeles för upptagen med att titta på alla. Men han fick i sig maten, även fast det tog längre tid, det är väl det som är huvudsaken.

Vi drog en sväng till HC för att införskaffa en skydd till sätet i bilen och lite alvedon m.m.
Tänkte att vi skulle passa på o ta en macka på Lindahls för varken jag eller Wilma hade ätit lunch.
Pinsamt värre, då räckte ju inte pengarna till riktigt. Aja, vi fick en varsin macka men vi fick dricka vatten till. Men det gick ner det också.

Nu slappar vi lite med lite Saltkråkan.

Kram på er


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: