Jävlar och faan o hans mo(n)ster

2009-02-17 @ 11:53:38 / Allmänt / Kommentera (0) st

Här hemma försöker vi tänka på att inte svära, vi är fruktansvärt jävla dåliga på det  ;-)

Wilma tar efter ord som en raket det känns rent utav lite farligt ibland. Tänk om ungen på dagis säger nåt.
I perioder går det riktigt bra, i alla fall för mig. För cricka går det dock lite sämre. Just nu går det inte bra för nån av oss.
Men jag ska igen börja tänka mer på det.

Sitter ofta och "rättar" cricka. Inte Jävligt eller faan, väldigt eller fruktansvärt kan ju kanske vara bättre ordval.
Nån gång borde han väl tröttna på mitt tjat och kanske anstränga sig lite mer. Jag vet att jag skulle bli galen efter ett tag om han satt och rättade mig hela tiden.

Nåja, jag skulle städa lite idag. ÅÅÅÅ vilken lust ja har. Men ska faktiskt ta tag i det ändå, då kanske jag kan dammsuga imorrn, om jag orkar. Har också ett dunderhögt berg med rent tvätt. Handdukar som ska vikas och läggas på plats. Barnkläder som ska in i rätt byrålådor (där det förövrigt är typ proppfullt), blöt tvätt som ska in i torktumlaren där dom rena handduakrna nu ligger och så ren tvätt i torkskåpet där den blöta tvätten som bara ska torktumlas en kort stund ska in och så på med en ny maskin. Suck!! 
Förstår ni att ja typ måste göra en viss ordning för att göra det enkelt för mig...

Våran packning från helgen, som inte är så värst mycke men 1 ryggsäck och en barnreseväska tar ändå lite plats i hallen. Plus lite annat som inte ligger på sina rätta platser lite varstans. I hallen, i vardagsrumemt, i köket, på toan(!!!) och säkert nån mer stans.

Vill också komma iväg till IKEA snart så att wilma kan få ett ordetnligt rum. Nu i februrari kommer det ju in lite pengar så vi får hoppas på att vi kommer iväg då, kruxet är bara hur vi ska få hem hyllan, men det löser sig nog.

Nä, lyfta på min lata rumpa och göra nåt vettigt.

Kram på er



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: