OK, det är väl influensan då...

2009-02-04 @ 09:02:05 / Allmänt / Kommentera (0) st
Många har frågat om det inte är influensan vi åkt på.
Ingen aning har ja då svarat eftersom ja inte hade så stor koll på vad influensan innebar.
Men nu, efter att ha hört på vår lokala tv-kanal och titta lite i egenvårdsguiden för influensa så kan ja nästan garantera att vi har fått influensan.

Plötslig feber, hosta och snuva är nåt som drabbat oss alla. Jag har dock klarat mig från febern, än så länge. cricka har klarat sig från snuvan, än så länge. Det som är jobbigast är nog hostan. Usch, känner i övre delen av ryggen där bak hur ont det gör. Slemmet går nog längre ner än vad ja trodde. Drack nyss ett glas bisolvon som ska vara slemlösande. Nähä du, här är slemmet kvar.

Oliver vaknade inatt och var supertäppt i näsan så ja fick gå upp o suga näsan och ge nässpray, inte helt lätt på en kille som hatar när man håller på med näsan. Tog också lite själv. När han sen somnat låg ja vaken och kunde inte sova, mycke pga att ja hostade emellanåt. SUCK!
Efter ett tag gick ja upp och tog en Strepsils, dom brukar funka ett litet tag på mig och ja brukar kunna somna på dom. Strepsils är alltså typ halstabletter, vad ja menar med att ja kan somna på dom är att det lindrar i halsen och ja slipper hosta så pass att ja somnar.

Nä, ska fixa lite frukost till mig och se om Wilma vill ha nåt.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: