Barnbidrag och Jerringpris

2009-01-20 @ 11:36:42 / Allmänt / Kommentera (0) st

Gu va skönt det är när barnbidraget kommer, man kan köpa lite mat o så. Känner mig rik fast ja bara har runt 2000 kr.
När ja var i Hageby o handlade så kommer det framen herre och en tjej till mig o frågar om ja vill vara med i dagens fråga i tidningen Folkbladet. Känenr mig ju inte direkt sådär vrålsnygg att ja vill vara med på den obligatoriska bilden, men va gör man. Frågan var om ja ville vara nånannanstans nu när det är så kallt o trist o grått ute.
Vem vill inte vara det liksom?

Svarade att ja ville vara nånstans där det var soligt o varmt, o kom sen på att ja gärna vill till Bali. Får vi se om mán kommer med i tidnigen, håll utkik!

Igår kväll såg vi på idrottsgalan, det var helt okej att titta på, men blev besviken när Jerringpriset delades ut. Kalla har gjort nåt väldigt bra, men vi som tittar har ju bara sett henne 1 gång. Ja tycker att Jerringpriset ska ges till nån som kämpat länge o som det senaste året lyckats emd nåt super bra. Som Sanna Kallur, har kämpat lälnge, vi tittare har sett henne länge i både tur o otur och 2008 gjorde hon nåt som ja tycker är rätt stort. Hon tog ett 18 år gammalt världsrekord!

Det om nåt är väl bra, en debutant som gör nåt bra, vet man ju inte hur hon har haft det innan m.m.
men men, det går ju inte o ändra på nu.

Var o handlade förut o glömde ett par grejer, pasta, kyckling och mina p-pilelr (receptet låg hemma) o välling. Känner inte för att åka tillbaka i detta regn utan tar nog det imorrn istället.
Nu ska ja smaska i mig lite lunch så får vi se om Oliver somnat sen.

Kram på er



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: