Det känns konstigt

2009-01-09 @ 10:49:26 / Allmänt / Kommentera (0) st
Ja precis vad det gör, det känns konstigt att vara hemma själv med Oliver nu när både cricka och Wilma varit hemma i typ 2 veckor. Har också kvar min nyfunna energi. Gick en promenad efter dagislämningen, hade siktet på 30 min men den sträckan ja gick tog bara 20 min och det räckte nog för då började jag känna av i höfter, ljumskar och baksidan av ena knät. Det tär på kropepn att bära upp alla desssa kilon. Så 20 min får ja nog körapå ett litet tag och sen gå upp till 30 min.

Har även bytt sängkläder i barnens sängar, bäddat våran säng, med överkast halvt på.
Gett Oliver gröt, hoppas för hans egen skull att han snart somnar en liten stund. Annars somnar han helt fel till lunchen och då sover han inte sin långsov efter lunchen som han ska.

De finns såklart mer att göra, fixa disken, städa hela lägenheten.

Men ja är ingen superwoman och klara inte allt på de timmar som är kvar. Eller jo det skulle jag väl, men ja vill inte.
Ska självklart fixa disken och plocka fram middag. Sen ska vi ta o äta lunch vid 12 halv 1.

Vill väldigt gärna läsa min bok, har kommit in i en bokfas nu igen. är normalt en bokmal, men det är svårt att hitta tid. O när vi ska lägga oss får ja läsa säger cricka, men det dröjer bara några minuter innan han frågra om ja är klar. Så ja brukar smita in isängen några minuter inann honom så ja får läsa lite åtminstånde.

Att få Oliver somna går inte med några större framsteg, han tar ut nappen, leker med fötterna, viftar med snutten. Får nog sikta på att han e vaken tills han ätit lunch. Men det är lugnt för ja blir så glad av att se honom  :-D

Kram på er


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: