Det snöar!! IGEN!!!

2009-03-22 @ 15:43:16 / Allmänt / Kommentera (2) st
Ja asså, ja misstänkte ju att det inte var färdigsnöat ännu. Men kom igen, det är slutet på mars och våren verkar va på väg, även fast det bara kommit lite vår.
Men det värsta av allt är ju att jag snart fyller år och då ska det banne mig inte va snö!!
Vi får hoppas att det bara är små och några flingor o att det inte kommer så mycket mera...

Nu var det ju ett tag igen som jag bloggade, men det har hänt så mycket och jag HAR verkligen velat skriva av mig men det blir så rörigt i mitt huvud när det är så mycket jag vill förmedla så då kommer jag aldrig till skott.
Men nu så...

Nu ska vi se, det var väl i tisdags eller onsdags som jag bloggade så det har ju hänt lite.

Vi söker ju med ljus och lykta efter en ny bil. Vi var på ett par bilfirmor i fredags förmiddag innan jag åkte till jobbet. Med tanke på vår prisklass så kan ja ju inte direkt påstå att vi hittade nåt. Det fanns knappt en enda bil under 100 000 kr. KUL!!!!

Vi tittar ju såklart även på blocket och där finns det några vi håller ögonen på. Det gälelr ju att det ska matcha alla våra önskemål. Eller i all fall de flesta. Det som känn som en av de viktigaste sakerna är att det finns AC i bilen. Självklart är det även viktigt att den är välservad och allt funkar och sådär, men det är som en annan del av "önskemålen".


I onsdags efter jobbet var vi i sörping och tittade på tyger till barnens gardiner. Hittade rätt så fort det som jag ville ha och nu är dom hos mormor och blir omgjorda från tyger till gardiner.

Barnen har varit ute hos sin farmor lörd och sönd. Barnens faddrar, tillika crickas syster med man, har varit barnvakt till dom. Vi hade en em/kväll för oss själva igår. Ni kanske blir nyfikna på varför.....
Vi firar 5 år på måndag!!  Så cricka hade planerat en helt underbar kväll.

Jag fick blommor ett kort och en söt miranda nalle när barnen hade åkt.
Vi började med bio 17:30 då vi såg Män som hatar kvinnor. Det är verkligen en superbra film, men som det alltid blir när man läst boken innnan så blir man ju lite besviken emellanåt. Saknar en del detaljer och personerna som man gjort sig en bild av stämmer ju inte med rollinnehavarna. Men filmen växte som tur var mot slutet och i det stora hela så var den till slut väldigt bra.
När filmen var slut gick vi och åt på Bomullsfabriken.
För er som sett filmen så vet ni att den är närmare 2,5 timme lång. Man är rätt stel i kroppen efter att suttit i samma ställning hela tiden så det var tur att vi gick till resturangen. För där skulle det bli ännu mer sitta.

Vi kom dit, fick ett fönsterbord :-). Inte världens bästa utsikt kanske, men det var mysigt.
Vi tog en varsin förrätt, jag nån soppa (som för övrigt inte var ätbar) och cricka en ciabatta med nåt luftorkat kött.
Till varmrätt tog vi en varsin oxfilé som smakade underbart men var lite starkt, det var ju pepparstek. Vi körde på stort o valde även en dessert. Jag en jordgubb och rabarber sanwich med kanelspröjsade äpplen och cricka en med massa choklad m.m.

Till all det här drack vi såklart lite gott vin, öl och ja tog även en drink.
Jag är väldigt nöjd med kvällen, vi var hemma runt 23 tittade på tv en stund o sen slockande vi som stenar båda två.

Det som är synd när man går på resturang är att det inte alltid står på menyerna vad det är.
Alltså som min, det stod ungefär såhär; grillad pancetta med caspascho.....
Det säger ju inte mig så mycket, det kunde gärna fått stått att det var en soppa.
Vi har i alla fall kommit överens om att nästa gång vi ska äta 3 rätters så ska vi inte gå dit.
Det är jättetrevligt och fint men det är nog inte riktigt vår stil på mat.


Nu sitter vi och väntar på barnen, vi tycker dom borde ha kommit nu.
Men samtidigt förstår vi om Malin och Linus vill umgås mycket med barnen.

Mitt för i övrigt största problem nu är att jag känner mig lite hungrig, vad ska vi äta för mat???
Är ju som vanligt sugen på kött när ja är bakfull. Eller som vanligt, men när ja är bakfull så är det kött jag är sugen på, nåt rejält. Det känns lite konstigt att vara bakfull, är absolut ingen känsla jag saknar. Tur att det inte händer så speciellt ofta.


Ska nog leta i frysen och se om det finns nåt vettigt och laga, tyvärr tror ja det är rätt så tomt.

Kram på er

Kommenterat av: Lena Nilsson

Nice att ni fick en egen kväll!

De lät mysigt!

Man ska ta vara på varann ju!

2009-03-23 @ 00:19:35
http://leenaas.blogg.se/
Kommenterat av: carro

Grattis på 5 års dagen!! =) Lät supermysigt med en helkväll. kram

2009-03-23 @ 19:41:46
http://snuttungar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: