Hej

2009-05-22 @ 22:55:11 / Allmänt / Kommentera (1) st
Nu tänkte ja att jag skulle ta o plita ner lite, måste försöka bli lite bättre på det igen.
Vad har hänt sen sist?
Oj det var visst en hel del...

Måndagen den 11 April kl 07:10 står flyttfirman o ringer på dörren. Tur då att vi precis har pratat med hyresbostäder för informationen har inte riktigt gått runt till alla. När ja ringde till den som har ansvaret får vi till svar att nej inte kan ni flytta nu på morgonen. Allt är inte klart. Även fast vi fått besked av OCAB att vi fått en lägenhet i silveringen.

Blir om möjligt ännu mer förvirrad, fortsätter packa och hoppas att det blir flytt nu när vi inte dom nödvändigaste pinalerna upplockade. Vi packar, sitter och glor, packar, sitter och glor.
Ocab ringer o meddelar att vi nu fått lägenhet i Guldringen och dom är o städar den nu??!!!!!

VA!!!
Hur tänkte den på hyresbostäder som sa att allt var klart. Kul det hade varit och stått där och glott i silverringen utan att ha nånstans att ta vägen.

Ja o wilma hämtar mat och under tiden har dom ringt och sagt att snart kommer vi och börjar flytta er. det blir till att slänga i sig maten nästan. runt 13 kommer dom och vid 15 är vi inflyttade i vår tillfälliga bostad.

Vi fick en 3:a3:e våningen i ett hus utan HISS!!!
Vad bra att dom lyssnat på oss, vi har barnvagnar. Dom borde kunna dra egna slusatser där och försöka hitta nåt i ett hus med hiss, för lediga lägenheter, det finns det. Den vi bor i nu har till exempel stått tom sen 2003.

Det funkar väl rätt bra nu när vi fått garageplats i rätt garage, en ute parkering och nyckel till vagnförrådet.

Det enda som stör mig nu för tillfället är att det ekar ju nåt fruktansvärt eftersom vi inte har tavlor o gardiner uppsatta, plus att vi har filtar för sovrumsfönstrena, men på nåt sätt måste vi lösa det så att det går o vika upp på dagtid.


Men jag vet inte hur många vändor vi ringt till försäkringsbolaget och ringt till tele2 och försökt flytta hemtelefon, vilket går sådär, och internet. You name it. O adressändra på nätet det går inte för vi har FÖR konstig adress sammansättning så då måste jag ringa så ja får papper.... >(

I allt det här tråkiga har de hänt nåt roligt, för mig i alla fall...
Jag har fått en ny telefon!!
Eller fått o fått, jag har gått o köpt mig en för Crickas mobil blev doppad (läs dränkt) i kattens vattenskål av en liten snäll kille.
Den dog totalt och jag fick en ny och cricka tog över min.
Jag är VÄLDIGT glad

Blev en Samsung Touchwiz :-D

Nu ska ja bara hitta en snygg mobilväska så min touchskärm inte blir förstörd, villha en i tyg och helst en klar, lite mörkare rosa eller lila med nåt mönster på. Men det projektet verkar helt dödfött....
har nån ett tips på nån hemsida eller affär där mitt önskemål på mobilväska finns så hör gärna av er...

Nu ska ja glo på tv en stund och sen är det läggdags.

Kram på er

Kommenterat av: Jenny

Skönt med en liten uppdatering att det trotts allt är bra med er! Ha en fin kväll vännen, kram Jenny

2009-05-25 @ 20:14:18
http://jennyn.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: