Vattenläcka, fuktskador och flytt.... pust...

2009-05-09 @ 10:37:53 / Allmänt / Kommentera (1) st

Vart ska jag börja??
Jag tror det var den 27 april eller nåt som jag felanmälde en drös med grejer. Lite trasiga grejer i kylen, trasig brevlåda, kallvattnet blev varmt i kranen och så det konstigaste,  golvet i hallen har börjat bli varmt och även elementet är varmt fast värmen är avstängd.

Torsdagen den 30 april kommer hyresbostäder hit och kollar.
Vi var dock inte hemma så han gick in o kolla läget och ser att nåt är väldigt fel. Hmm...
HAn fick inte tag i oss för vi var som vanligt iväg med svärmor eftersom det var torsdag.
Då han har världens koll på vem min pappa är så åkte han bort till honom (bor typ runt knuten) och väckte honom (han hade jobbat natt) och bad honom komma o hjälpa till och flytta undan saker i tvättrummet.

Pappa ringde cricka och informerade lite som sen ringde mig.
När cricka kom hem så var det hur mycket människor som helst som sprang in och ut mellan vår och grannens lägenhet. Läget var illa, riktigt illa.

Den normala tiden för ett sånt här jobb är 2 månader, men tack vare den stora skadan så tar det längre tid, sa man till oss.
Shit, inte kul!
Va gör vi nu?
Eftersom det var valborg och klockan var närmare 6 och alla skulel ha slutet för ett par timmar sen så tog man bort den mängden vatten som var (ca 1 dm) och ställde sen in en värmefläkt och sa att kl 8 på måndagmorgon komemr vi igen och kollar läget. Men ni måste tyvärr vara utan varmvatten hela helgen.    ????!!!

Okej, hur ska vi duscha?
Tur att mor o far bor så nära, dit gick vi och badade barnen.
Jag jobbade hela helgen så jag duschade på jobbet. Cricka klarade för första gången att inte duscha på 3 dar. Blaskade såklart av sig så gott det gick vid handfatet. Han försökte sig faktiskt på en dusch i kallvatten men det gick inte, det blev så isande kallt att han trodde han skulle frysa ihjäl.

Måndag kommer och kl 8 knallar det in 1 snubbe från Hyresbostäder, 2 snubbar från nåt annat ställe, 1 snubbe från Händelö bygg, 1 snubbe från Ocab. Känner mig aningen förvirrad då jag jobbat natt och normalt skulle ha gått o lagt mig halv 7.
Men vad som sker den här morgonen är att Ocab killen mäter fukten typ och det visar sig att det är fuktskadat i tvättrum+förråd, halva hallen typ, och del av vardagsrummet. Även badrummet är fuktskadat.

Vi får beskedet att vi får naturligtvis bo kvar men det känns inte som nåt alternativ med upprivning av golv och 2 små barn och 1 katt.
Vi ska ringa vårt försäkringsbolag och typ anmäla skadan och så ska vi få flytta så snart det hittas en lägenhet.

Han på hyresbostäder som var här har varit sjuk sen i torsd och vi har inte kunnat få några svar på nånting. Men från Ocab (dom ska flytta oss) så har vi fått reda på att 07:30 på måndag morogn flyttar vi och vi ska till silverringen.
Ingen vet adress, finns det hiss, vilken våning, hur ser lägenheten ut, ibland finns det tvättmaskin i badrummet, finns det? Kommer vi samma parkeringsmöjlighet som nu, 1 garage och en ute plats? Vilken storlek på lägnheten, hur blir det med hyra och ersättning m.m.

Det finns heller inga nycklar, dom har kommit bort eller nåt fick vi veta i fredags... Hur ska dom komma fram över helgen när ingen jobbar???

Förstår ni att mitt liv varit rörigt....

Ikväll ska ja på klassåterträff . 10 år sen man gick ut 9:an...
Men innan dess ska ja packa kartonger, åka iväg o handla lite och sådär...
Det är ju rätt så mycket som ska packas, vi kommer ju till en helt tom lägenhet så i stort sett varenda möbel ska med. HAlva köket... herregud, 18 kartonger har vi fått. Räcker dom?
Borde dom göra, men man vet aldrig...

Nu ska ja styra mina spår mot city

Kram på er


Kommenterat av: carro

Oh fy satan gumman!! Lider verkligen med er just nu.. roligt att vi sågs igår! =)

kram

2009-05-10 @ 17:16:45
http://snuttungar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: