Dagistiden

2009-11-19 @ 08:42:42 / Allmänt / Kommentera (2) st
Fick en frågan om det inte går att öka dagis tiden...

När jag pratade med "ansvarig" så fick jag till svar att om jag är studerande är det klart att det går.

Men eftersom jag ska studera med a.kassa ersättning kvar, alltså fortfarande vara arbetsökande så går det inte.
Antingen är man arbetsökande eller studerande.

Jag får utöka mina tider, men då får jag också betala för dom.
Det går ju, men det har ja inte råd med.

Det kommer förhoppningsvis att lösa sig om jag får ändra dagistiderna och min kära släkt kan ställa upp o passa barnen några timmar på måndagar.

Det handlar ju om 6 mån och förhoppningsvis ca 25 måndagar.
Pratar i fler dagar så kan det bli svårt.


Vi ska väl först se om jag kommer in, men det kan ju va bra o ha planen klar.

Kram på er

Kommenterat av: Jenny

Sitter också och planerar för fullt hur de blir om jag kommer in på utbildningen till våren, jag kommer inte ta ut några föräldradagar tills lillbebisen kommer och då kan jag ju ha Astrid hur långa dagar på dagis jag vill (dock vill jag ha henne där så lite som möjligt) men sen när lillbebban har kommit så har jag ju tänkt ta ut föräldrapeng och då får ju bara Astrid vara sina 15h på dagis så det kan bli lite jobbigt och försöka plugga hemifrån på distans heltid ....



Men hoppas på att vi kan pyssla o trixa så att vi får ihop det på ett bra sätt :)



Kul att du också ska plugga, vad har du tänkt plugga för något?



Hoppas ni haft en fin helg, många kramar Jenny

2009-11-28 @ 23:54:18
http://jennyn.blogg.se/
Kommenterat av: Lina

Jo jag vet kanske är så. Men måste kolla upp det. Segt att köpa ett spel o sen kan man ändå inte spela det!!! För på reklamen är det mist tre st som kör. Men de kan ju vara ett pr trick också.

Åå det vore jätte kul att ses, blir ju tyvärr så långt mellan ggr. Jag o M är ju lediga nästan varje onsdag. Hoppas allt är bra med er, och hoppas ni har haft en mysig 1:a advent =) Men ska snacka med M så får karlarana styra upp nått =)

Kram o hälsa familjen

2009-11-29 @ 21:11:15
http://lina84.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: