Ödeshörnet

2009-10-24 @ 22:54:40 / Allmänt / Kommentera (0) st

Har ni något ödeshörn?

Vi har flera ödeshörn...
Med ödeshörn menar ja nåt ställe i hemmet där dt alltid samlas sånt som man ibland lägger ifrån sig i all hast. Saker som ska till sin rätta plats och saker som inte har nån direkt "rätt" plats.

Vi har en liten del av diskbänken...
Där står kaffebryggaren, nappflaskan och så lite allt möjligt då rå...
Det kan va kvitton, små små små öeksaker vi gömmer för Oliver, trasiga glödlampor som ska kastas men som man måste samla på sig några stycken innan man kastar och tyvärr hamnade dom i ödeshörnet den här gången.
Även min telefonladdare ligger där nu.

Detta retar mig nåt så fruktansvärt ibland o i fredags rensade jag där. Men vetskapen om att det snart ser likadant ut igen känns inge kul. Redan nu har det hamnat en föräldratidning o några papper där, som kommer från köksbordet som jag rensade idag när mor o far var är och åt mat, som dom köpt och också lagade. Kändes bra, även om det inte var tänkt så från början.
Tack så mycket!

Vi har också nu i idag fått upp våra inköpta takbjälkar till utetaket, med lite hjälp från pappa, of course.
Det satt såklart några där, men vi tyckte att det skulle förstärkas med 2 så att det verkligen håller. Planen var även att byta ut taket, men då vi fick flytta hemifrån 3 mån i somras så blev det inte så och det blir uppskjutet till i vår då vi får hoppas att vi har råd.

Mätta o belåtna halvligger vi nu framför tv:n, barna sover. Oliver sen sin vanliga tid kl 19 men Wilma fick ju såklart vara uppe tills mormor och morfar åkt hem. Men nu har hon sussat sött i snart 1 timme.
Att ja kan sitta med datorn i knät känns ovant. Vår stationära har kollapsat, troligen nätaggregatet (please please please), så nu använder vi en gammal bärbar dator som cricka fick av pappa för nåt år sen. Den funkar och är inte allt för seg, men man ska inte vänta sig underverk av den ;-)

Åter till tv:n oh sen raka vägen in i sängen.
Imorrn är det ingen dans för Wilma då det är höstlov, å min sovmorogn blir inte lidande, ja kan sova till 10:30 om jag vill. O det är verkligen länge sen så jag ska njuta....

Kram på er

p.s glöm inte ställa tillbaka klockan inatt



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: