Snacka om att skrämmas

2009-10-28 @ 10:01:30 / Allmänt / Kommentera (4) st
Natten till igår var den värsta i mitt liv....
Oliver hade 39 graders feber på kvällen och fick en alvedon.
På natten vaknade han o fick ny nässpray, men min hjärna funka lite långsamt så en ny alvedon fick han inte.
Stackars killen var kokhet men då han somnade direkt så ville ja inte väcka honom med att dra av honom pyjamasen.

Han hade svårt att komma till ro och till slut somnade han nere vid våra fötter nästan.
Efter några minuter tjöt det till, ett ansträngt och lite plågsamt tjut.

SEN, sen började han feberkrampa och det var så pass att han slutade andas.
Jag fick panik, men det tog bra nån sekund innn jag sa till cricka att ringa 112.

Stackars lillkille, han såg ut som en ostbåge i sin kramp och rullade med ögonen.
Jag vände honom upp o ner och upprätt och strök på ryggen.
Tänkte utifall det också sitter en slemklump nånstans.

Han kom ur det relativt fort, men det kändes som att han  var utan andning i en evighet fast det kan ha handlat om allt mellan 5 sek. till 1 minut.
När han låg i min famn och precis hade kommit ur det så såg ja att det rann slem utmed hans kind och hans vänster arm var fortfarande kvar i ett krampgrepp.

Nu var ja rätt så snabb med att dra av honom pyjamasen, stackarn, ha var hel rödblommig på hela kroppen.

Ambulansen kom och dom tyckte det verkade lugnt nu och vi fick följa med om vi ville men dom skulle i princip bara ta tempen och sådär på honom. Så vi sa att vi ringer igen i såna fall.


Gud, hade min hjärna inte varit så seg så hade han såklart fått en alvedon, vilket han brukar få....

Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!

Kommenterat av: carro

Oh vännen!! Du ska INTE ha dåligt samvete för det som hände, man är bara människa. Som tur är så mår ju Oliver bra ändå, det är inte så farligt men fruktansvärt att se (har jag hört). Ta hand om er nu, massa krya på dig kramar till Oliver och en massa kramar till dig.

2009-10-28 @ 16:37:39
http://snuttungar.blogg.se/
Kommenterat av: Lena Nilsson

ååh lilla pyret, stackarn!

å stackars er, ja hade fått sjuk panik om ja hade suttit där då.. usch.. ge han en kram från mig!!

2009-10-29 @ 13:23:53
http://leenaas.blogg.se/
Kommenterat av: Jenny

Åh herregud! Jag hade blivit exakt lika rädd jag om det hänt här! Gu va läskigt! Inte lätt att veta, har aldrig varit med om det i mitt liv men har bekanta som har barn som feberkrampar mellan varven, usch o fy va läskigt och jobbigt!



Hoppas lilleman mår bättre nu! Hoppas ni har en riktigt fin kväll och helg!



Många kramar Jenny

2009-10-30 @ 20:30:05
http://jennyn.blogg.se/
Kommenterat av: Lina

Hej =) hoppas allt är bra med er =)Ska ni till Fegge den 14:e?? kram

2009-11-03 @ 10:24:21
http://lina84.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: