Jobbat hårt o krossat glas..

2009-09-30 @ 12:28:05 / Allmänt / Kommentera (0) st

Man kanske kan undra vad som hänt med mig...
Idag har ja bakat frallor (små, som går snabbt) och dammsugit hela huset och skurat kök o vardagsrum. Vardagsrummet behövde verkligen dammsugas efter lillkillens framfart i söndags med allt födelsedags fika som kladdade ner hans söta små händer men även fastnade på en del andra ytor så som golv bord och vitrinskåp.

Han hade väldigt kul under sin kladdperiod och var i sitt esse, tur att det finns städredskap!

Igår hände en liten olycka här hemma.
Wilma vet mycket väl att hon inte får slänga igen dörrar, både för dörrars skull men också för all små fingrars skull.

Hon gjorde det igen igår och började med att klämma Oliver små fingrar. Andra, eller om det var tredje gången hon skulle slänga igen köksdörren så var ja trött på att hon inte lyssnade och skulle stanna dörren. Tänkte väl inte på att det var glas kanske men jag körde fram handen och skulle stanna dörren. Vilket medförde att glasrutan sprack. Tur att ja pratade med pappa i telefonen.

Glasrutan gick i många bitar, allt från stora till minimalt små. Oliver klamapde rakt i det och tog upp en skärva och såg jätteglad ut. Wilma blev jättechockad och förstod nog inte så mycket. Sa åt dom att gå in i rummet så att dom skulle undvika glaset, det gjorde dom o lite senare såg ja att Wilma hade en liten liten skråma i armvecket. Hon ville ha plåster och då gjorde det helt plötsligt jätteont.

Oliver klarade sig utan nåt, själv fick jag två mini skråmor på handen och en lite större skråma på armen. Vi hade inga sårgrejer hemma så när pappa varit här o dammsugit o plockat upp glaset (jag var lite svimfärdig pga blod o mitt eget fula sår) så åkte vi hem till dom och mamma drog ihop det största (som inte är speciellt stort) med lite sårtejp.

Det gör inte speciellt ont, svider lite i dom ja inte har plåster men annars så klarade i oss välbehållna.

Papap berättade att det satt en stor, vass glasskärva som pekade rakt ner och ja kunde liak gärna fått den i armen och glas kunde ha flugit på Wilma och oliver. Jag hade nog lite mer kraft i den där handen än vad jag trodde.

Nu ska ja fixa emd lite tvätt innan det är dags att knalla bort till dagis.

Kram på er



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: