Vår vår vår...

2010-04-21 @ 10:10:16 / Allmänt / Kommentera (0) st
.....men Oliver blir ändå inte frisk!

NU är det slutet på April och han har sedan februari haft feber var och varannan vecka.
Det varierar från 38-40,4 och i olika antal dagar. Dom senaste 2 gångerna har det varit i 2 dar bara.

Men när man ringer vårdcentralen och människan som svarar inte tror på att han ahft feber så ofta blir man rätt irriterad. Hon skulle skriva som jag sa och så skulle barnläkaren skicka en kallelse.
Mhm....

1. Hon skrev inget när jag var i luren (det brukar dom göra)
2. Hur lång tid tar en kallelse då? Efter 1 vecka har vi fortfarande inte fått nån och det handla rom ett litet barn.

3 Idag ringer jag nog medecinskt centrum istället, oavsett om han har feber eller inte o hoppas vi får komma


Nånting måste det va i hans kropp som inte riktigt bryter ut.
Min pappa blev sjuk efter att ha träffat Oliver och han hade en streptokocker bakterie så vem vet, det kanske Oliver också har. Vi får i alla fall hoppas vi får komma nånstans idag.

April och Maj månad är för oss kalasmånader. Vi har 6 stycken som fyller år på 2 månader, vilket betyder mycket fika ch svårt att hålla sig ifrån godsaker. Jag kan i alla fall glatt meddela att jag äter mycket mindre sånt i alla fall :-)

Jag hoppas att jag snart kan ta atg i uteplatsen, sopa och räfsa en gång till, spola av plattorna och sen börja måla. Vi ska måla bod dörren och allt som hör ihop med utetaket. Det ska få bli vitt, de förra som bodde här valde att måla det i samma färg som resten av planket, lite beige brun. det blir lite mörkt ibland så jag vill hellre ha det vitt. Hoppas bara färgen som stått i snart 2 år fortfarande är okej. Den råkade stå ute i vår oisolerade bod en vinter också.

Det är baa och testa så får vi se!

Idag ska vi ge oss iväg och köpa present till min mamma som fyller år imorogn. Hon ville fira idag för imorgon är det invigning av vårat lokala köpcentra. O det måste man ju gå på ;-)

Kram på er


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: