Tiden går o snart är det höst...

2010-08-26 @ 08:00:42 / Allmänt / Kommentera (0) st
Ja usch.... 

Sommarvärmen försvann alltför snabbt och i alla fall jag känner det som att jag inte fick min dos av värme och sol.  Det är ju egentligen helt otroligt att det har regnat varje dag i stort sett, i flera veckor.
Ska vädret vara så här ända till nästa vår?
Då är det i såna fall inte så konstigt om man blir deprimerad och går in i väggen...

De senaste veckorna har bara sprungit förbi, jag har kommit efter nåt fruktansvärt med tvätten t.ex. Men fråga mig inte vad vi gjort. Semestern tog slut för cricka och vår vardag tog sin början igen. Inget negativt med det, för både barnen och vi tyckte nog att det var skönt med lite rutiner igen för det var verkligen inte vår starka grej under 4 vackra sommarveckor.

Tyvärr tog det bara 4 dar innan Oliver fick tillbaka febern.
Han hade i våras feber minst 2 dar i veckan, det var inge kul.
Han var hemma i 5 dar (jag var ledig) och blev såklart frisk. Men 3 dar senare så blev han dunderförkyld med lite feber igen.
Detta har nu smittat föräldrarna i familjen som snorar o hostar nåt förskräckligt nu.
Den enda som inte känt av så mycket fram tills igårkväll är wilma.
Hon har blivit ytterst lite snorig bara men igårkväll fick hon ont i öronen. Vi stoppade i henne lite alvedon och sen sov hon sött hela natten. Så nån öroninflammation var det nog inte tal om, men nåt knasigt i alla fall.
Sist hon badade fick jag inte topsa öronen och vem vet, det kasnke krävs att man gör det efter varje bad på henne så hon inte får vaxproppar.

Vår sommar har bestått av mycket semester resor (kortresor) och ena bilen har i stort sett bott på verkstan hela sommaren. Den blev krockad i slutet på maj och vi fick tillbaka den i mitten på augusti. Sen har både den och den andra bilen strulat fram och tillbaka men min pärla , min citroen är nu inbytt mot en kombi bil. En Renault laguna -05 (uttagen 06). Skitsnygg verkligen!

Dock måste vi åka till bilfirman där vi köpte den och fixa ac:n som inte funkar, baktorkarn går inte hela sin "väg" och så kluckar det om förardörren (som dom ju skulle laga innan). Men det hoppas vi inte tar några längre stunder, har ingen lust att vara utan bil för många dar.

Nu ska vi snart äta lite frukost, sen ska krockbilen in för att undersökas om ett läckage uppstått i samband med krock eller om det blivit en ren tillfällighet som kommit samtidigt. SUCK!


Tänk positivt, tänk positivt!

Kram på er


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: