MÄN!!!! ni är ursäktade...

2010-07-30 @ 00:26:16 / Allmänt / Kommentera (0) st
I veckan har vi varit på minisemester igen...
Denna gång begav vi oss till skara med besök på sommarland såklart.

Dag 2 på sommarland spenderas till en början i vattenlandet.
Vi tog oss en gräsplätt och gick iväg för o bada.

När vi kommer tillbaka för och sitta en liten stund (wilma är lite badkruka förstår ni) så kommer det en hel drös med folk och slår sig ner nästan på oss.
Jag tänkte både ett och två ord och undrade om det verkligen var tvunget att lägga sig nära.

Efter ett tag tittade jag till lite extra och såg att det var 2 karlar med sina 5 barn.
Ja alltså inte 5 var, utan som det kan va, en hade 3 och den andra hade 2.
Genast tänkte jag;
'Jaha, det var 2 killar, jag men då är dom ursäktade då för att dom lade sina filtar så nära'

Blev förvånad över hur jag tänkte, men kom fram till att hade det varit kvinnor med i sällskapet så hade jag stört mig oerhört mycket på att dom inte tänkte på hur nära dom faktiskt kom. Att dom inte tänkte som JAG skulle ha gjort.  Jag är glad att vagnen stod lite emellan oss.

Tyckte lite synd om mannen med 3 barn, dom ville bada men han drog på dom badkläder och armringar och smörjde dom med solskydd som han lånade av sin manliga kamrat. För själv hade han glömt och det var antagligen för hjälp vad stressad han var. O det blev nog inte bättre av att man nr 2 var lugn och sansad och redan hade fixat sig själv och det barn han hade som behövde hjälp.

Jag brukar inte tänka så, brukar i vanliga fall störa mig på ALLA människor som inte visar lite hänsyn och har några centimeter emellan.
O människor som går i sina egna världar funkar inte heller, eller dom som ser att man kommer med vagn och små barn men ändå inte flyttar på sig fast det är lättare för som. Eller rent ut sagt STANNAR framför vagnen! Dom har bara lust och köra över!

Nu är det väl bara Kolmården vi ska bege oss till och tro det eller ej, men det är inte folk lika blåsta!

Kram på er


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: