Evighetsmaskin

2010-06-08 @ 09:48:17 / Allmänt / Kommentera (0) st

Idag vaknade mina barn tidigt, den ena vid 5 och den andra vid 6. Som två solstrålar...
Själv var jag dock inte som en solstråle... Efter att ha varit uppe och stängt av ett alarm på vår väderstation som Oliver lyckats få på så hade jag lite svårt att somna om....
Överlag var jag väldigt trött när oliver kl 5 ville komma upp och inte kände för att somna om...

Trodde jag skulle hinna med massa saker idag, men har än så länge bara ätit fukost och kört en maskin tvätt.
Ja, plockat undan och rensat bort lite saker i vårt rum också, men sakerna på crickas sida får han ta tag i själv...

På tal om tvätt så tvättade jag wilmas sängkläder igår efter ett litet missöde under natten. Tänkte torktumla för att det skulle gå snabbare. I farten följde det plastade frotté skyddet med och jag orkade inte ta ur det. Efter ett tag hör jag hur det låter konstigt där inne. Upptäcker att frottén fastnat, sliter bort det och tänker att nu, nu funkar det. Men nej. Det låter fortfarande konstigt.

Pappa kommer o kollar, hittar inget konstigt med själva torktumlaren.
Vi tar ut den plastade fottén och sen funkar det. Antagligen blev det förs varmt och så fastnade den.
Jag vet att man inte ska ha typ plastad frotté i torktumlaren men jag var lite lat igår...
Men i o med att det var knasigt, så blev det skinande rent i tvättrummet, vilket jag inte orkat tagit tag i på typ 1 år...


Idag är det dags för resten av huset, det måste verkligen bli gjort idag. Känns som om jag städat i evígheter men aldrig blir klar. Jag har ju inte direkt haft nån lust heller men...nu ska det bli gjort...
Bara o inse, städning när det finns barn i huset är som en evighetsmaskin

Bäst jag sätter fart om jag ska bli klar idag!

Kram på er



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: