Adventsbak ♥

2010-11-17 @ 10:29:02 / Allmänt / Kommentera (0) st

Gomorron!
Idag är det återigen bakdag!
Vi bakade även igår och jag tänkte baka för att ha lite adventsfika för det ska jag bjuda på i år.
Har varit så dålig på att bjuda hem folk på adventsfika, även fast ja tycker det är en tradition jag vill ha kvar!
Igår bakade vi pepparkakor och idag blir det lussekatter.

Ska lusse katterna hålla sig fräscha så måste dom ju in i frysen och då måste frysen rengöras (frysboxen) och då måste min stora älskling ta tag i det. Själv når ja inte ner annars skulle det vara gjort för länge sen!
Rengör han inte frysboxen så blir det heler inga bullar som jag tänkt göra och som en viss person älskar.
Precis, han som har ansvaret för frysboxen.

Det tar säkert inte så lång tid och när det väl är gjort behöver vi aldrig göra det igen!
Vi får ju dock räkna med dyrare el men det får gärna va så, för då är det inte så himla proppfullt i frysen i köket emellanåt och man kan baka och frysa in om man känner för det.

Vi måste också idag ta oss iväg till affären för att köpa dagens middag, av nån anledning så hoppade jag över en hel dags middag. Jävligt synd, men vi tänkte åka spårvagn till affären så barnen får det skoj i alla fall.

Nu är det bäst jag börjar med baket innan det blir för sent


Kram på er ♥



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: