Bråk är kärlek ♥

2010-11-10 @ 12:08:30 / Allmänt / Kommentera (0) st
Idag har vi en hemmadag, jag är lite trött känner jag.

Barnen varvar bra lek med bedrövligt syskonbråk. För tillfället är det mer bråk än lek så vi ska snart äta lite lunch och sen får vi se om jag orkar dammsuga idag eller om jag skjuter upp det till imorgon.
Skjuter nog upp det till imorrn :-) och tar barnen till hjälp för att pack deras väskor inför deras sova borta nätter hos mormor och morfar. 

Nästa vecka har jag semester och då ska vi nog försöka baka lite tror ja.
Pepparkakor, bullar, och lussekatter.
Tidigare år har det bara livit pepparkakor för vi har ingen plats i frysen, men vi får väl se om karln i huset kan egagera sig för lite bullar, kanske om jag mutar honom med att han får äta så många han vill när de är färdig gjorda ;-)

Vi har en frysbox, men när vi sommarn 2009 fick flytta hemifrån pga en vattenskada så tog vi inte med oss den och när vi åkte var det lite vatten kvar i den. Jag tänkte ju såklart på det och lämnade en glipa i locket, men när de flyttade på boxen så lät dom locket slå igen och när vi upptäckte det så hade det redan möglat i den. Tack för det!
Så vi måste göra rent den och själv når jag precis med fingerspetsarna så jag kommer liksom inte åt att gno nåt.
O nästa problem, vad ska vi tvätta med, bara vatten? eller nån lösning? hur får vi i såna fall ut lösningen och får det renspolat?

Det där löser sig på nåt sätt, hoppas ja!


Såghär koncentrerad var Wilma när hon spelade på bolibompa sajten förut





Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: