Date med farmor och adventsplanering...

2010-11-18 @ 08:30:52 / Allmänt / Kommentera (0) st
Gomorgon!

Idag är det torsdag och förr innan vi hade två dagisbarn så var det en stadig farmor dag.
Vi träffade barnens farmor varje torsdag och hon hämtade gärna på dagis och så.
Dock har det sen Oliver kom till världen, men speciellt sen han började dagis, trappats ner för att nästan försvinna helt.

Men idag, idag ska vi träffa farmor och gå lite på stan. Även barnens lilla kusin Astrid ska få följa med på en tur.
Tanken var att äta lunch men efter vår Tallin resa är det lite skralt i kassan så det måste jag informera svärmor om. Kan ju hoppas att hon vill bjuda oss alla tre på lunch men det får vi se. Hon är ju inte miljonär.


Igår när Cricka kom hem tog han gladeligen hand om frysboxen ;-)
Nä, men det blev gjort, allt gick inte bort och vi hoppas att det inte ska vara några problem. Men vi lade lite tidningar i botten för det sitter svarta märken kvar i botten. Typiskt. Vi skulle ha gjort det för länge sen, o det skulle ha blivit gjort för länge sen om jag hade nåt ner för att gno ordentligt. Nu står den dock lite knasigt till så jag ser inte alla knapparna ordentligt. Så igår kväll stängde jag visst av den fast jag trodde att jag stängde av super freeze. Tur att jag inte ahde lagt ner några lussekatter än. Nu får jag lägga ner dom när den har stått på några timmar.


Cricka började igår prata om att vi ska julpynta!
Aldrig i livet sa jag.
Kom sen på att det är ju 1:a advent nästa helg så ljusstakarna och sånt kan jag väl tänka mig att sätta upp då. Det kanske är bra för då ser vi om vi behöver komplettera med nåt nytt i år, har nämligen för mig att vi slängde en stake förra året och jag är ju lite skadad och kan inte ha två olika i samma rum. Det måste vara likadana.

Det är ju bra på ett sätt för då får jag ju shoppa lite :-)

Nu ska vi strax äta frukost så jag hinner fixa disken och duscha innan vi ska iväg och träffa svärmor.

Ha en trevlig dag!

Kram på er  ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: