Min Kördag! En riktig upplevelse ♥

2010-11-03 @ 10:22:32 / Allmänt / Kommentera (1) st
Tänkte lite smått berätta om hur vår dag var!


Jag började dagen med att gå upp runt 07:30 och hoppade in i duschen för att ha det gjort!

Sen vankades det frukost och det var så gott!
Sen packade jag mina grejer som skulle med. Tur att jag gör packlista, skulle aldrig komma ihåg allt annars ;-)
Gjorde jag iuförsig inte ändå, men men...

Runt 09:55 gick jag till bilen, lade in mina grejer och åkte vidare till mamma och pappa där jag skulle hämta upp Lena och 2 andra körmedlemmar.

Vi packade in och och styrde mot Louis de Geer.
Väl framme fick vi fiska fram lite mynt till parkeringen för det hade jag totalt glömt. Tack för skrammlingen!
Klockan är nu strax efter 10 och vi letar upp vår loge som vi delar med en anann kör. Det var ritkigt trångt där inne, vi var 59 pers i ett rum.

Vi installerar oss lite och sen går vi ner för att lyssna på dom som just nu repar.
Nån halvtimme innan det är dags för oss så går vi upp i vår loge med vår underbara körledare Lisa Tilling och värmer upp lite. Sjunger och pratar lite. Sen går vi återigen ner för att lyssna på dom som repar innan det är dags för oss.

11:30 - 12:10 repar vi med bandet och det går rätt så bra. En del är fortfarande lite osäkra på koreografin men det tränar vi lite extra på när bandet smitit iväg på lunch.

Vi går sen själv på lunch och har fritt fram till rep med Magnus Bäcklund kl 15:00.
Jätteroligt rep och han är jätte trevlig och rolig som person.

Efter repet är det dags att börja göra sig iordning, men jag drar lite på det och börjar runt 16:30. Går ju rätt fort för mig då jag är van att ha väldigt ont om tid på mig att gör mig iordning.


Snart är klockan 18 och det är dags för konsert!


Vi är lite spända i början, men jag är ovanligt lugn och inser att jag trivs nåt fruktansvärt på en scen.
Kanske man skulle söka sig till en kör som passar.
Just dansen änner jag mig inte graciös i än och jag får ju hålla på lite med dans i och med att jag hjälper ungdomarna på Frinavet!

Våra nummer gick bra sångmässigt men vi missade lite koreografi på första låten.
Hoppas det inte såg för konstigt ut.

När Magnus Bäcklund körde så fick vi körsångare köra till hans 2 sista låtar, nån Abba låt och hans och Jessica Anderssons låt Give me your love!

Det var skitkul, men det häftigaste var när vi gjorde en regn låt, med hjälp av våra händer, munnar och fingrar.


Jag hoppas att jag snart får möjlighet att göra det igen och att KÖRDRAGET är en åtekommande tradition för jag ska banne mig söka varje år :-)


Här är en länk till artikeln och tv inslaget om Kördarget!
Jag syns ett apr gånger, lilla tröja, blont utsläppt här och benvärmare!

http://www.nt.se/noje/artikel.aspx?articleid=6389717


Trevlig läsning

Kram på er ♥

Kommenterat av: Elin Alenteg

Hej tjejen!

Vilken grej att få vara med om! Verkar va riktigt kul! Jag såg dig på inslaget ;) Jag vet inte om jag skulle våga vara med...skulle nog få lite scenskräck tror jag.

Kram

2010-11-08 @ 08:23:54
http://metrobloggen.se/elinalenteg

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: