♥ På tu man hand med älsklingen ♥

2010-11-15 @ 09:09:18 / Allmänt / Kommentera (0) st
I torsdags gav vi oss iväg på vår kryssning.
Lite nervösa var vi, har inte åkt båt sen ag var 12 och då hängde man ju bara med.

Men allt gick bra, vi lyckades checka in utan problem, hitta vår hytt och allting.
Jaga hade bokat en A hytt med dubbelsäng, men himmel vad liten den var. Hytten alltså, hade väntat mig lite större för bilden lurade mig nog lite.

Vi hade riktigt skoj första kvällen, åt och drack gott, tittade på deras show och lite sådär.
Jag sjöng karaeoke. VÄLDIGT oplanerat, men cricka såg till att jag kom upp. Bra att jag ahde fått i mig lite alkohol annars hade det aldrig gått. Det var ju lite bråttom med att väla låt så jag tog typ första svenska låt och det blev Jonas Gardells låt "Aldrig ska jag sluta älska dej"

Det roliga är att cricka alltid har sagt att han ska sjunga den om/när vi gifter oss.
Så det var nästan som ett tecken ;-)
Det gick bra, hörde inte mig själv för 5 öre så jag fick stå och hålla för ena örat, men det lät nog bra för jag fick rätt så bra med applåder efteråt :-D

Det blev en rätt så sen kväll och jag som inte brukar åka båt eller så trodde att vår frukost var 07:00 och att det var en sittning (obs, vi hade inte buffén) och inte att man fick komma när man vill mellan 7-9, suck. Så vi gick upp o åt frukost kl 7 första morgonen. Sovit 5 timmar och lite bakis blev ingen bra kombination. Cricka, han var fortfarande full. Men vi tuggade i oss det som gick och sen gick vi upp till vår hytt igen. Vi skulle sova lite, men det gick inte.

Kl 10 anlände vi till Tallin och vi mådde inte helt okej.
På det skulle vi åka guidad tur i 2 timmar! Hjälp!
Det var så varmt i bussen o som tur var så tog bussturen bara 1 timme och sen var det promenad i ca 30 min.

Turen avslutades i gamla stan och där passade vi på att äta lunch. Vi hittade en vitlöksresturang och det ar väldigt gott. Men rätt så dyrt för 2 varmrätter och en förrätt. Men men, vi fortsatte sen till ett köpcenter och det var inte mycket för oss men vi hittade en butik med enbart HELLO Kitty grejer. Shit om Wilma hade varit med säger jag bara. Synd bara att det över lag inte var jättemycket billugare i Tallin.

Vi tröttnade rätt snabbt och gick mot gamla stan. Vi hittade stickade vantar till Astrid och vi ville köpa mer, men det var så svårt. Så istället för att gå mer på gamla stan så gick vi till båten, för det ville cricka. Men han ville också gå på gamla stan sa han efteråt.

Väl på båten lade jag mig i hytten och vilade medan cricka efter ett tag gick ner i baren och tog sig en öl eller 2.
Sen var det rätt så segt, jag tog det lugnt med tanke på att vi skulle upp kspaligt och sen sitta på bussen i 2,5 timma och när vi kom hem skulle vi orka vara sociala med mamma o pappa. Vi skulle äta där och fira fars dag.
Jag hade inga problem, mådde jättebra, men cricka mådde riktigt dåligt på bussen och höll på att svimma. Kvällen blev inte jätte mycket bättre.

Det var trevligt och skönt att komma iväg. Det var också väldigt viktigt för oss att få tid med varandra. Jag ahr inte trott att just vi behövdedet, men det märktes hur väl det behövdes. Speciellt efteråt.

                                            

Mamma och pappa är helt slutkörda efter att ha varit barnvakt i 3 dar och det dröjer nog innan det blir sån lång hos dom igen. Dom är ju inte purunga längre!
Tack mor o far!


Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: