En dags lugn....

2010-10-18 @ 14:40:57 / Allmänt / Kommentera (1) st

Idag har varit en lugn dag, än så länge.
Efter lämning på dagis åkte jag o handlade lite och sen har jag bara varit hemma.
Surfat, tvättat och hängt tvätten, sovit en timme på soffan ätit lite lunch.

Jag ska jobba inatt och efter denna arbetshelg + att Wilma sovit i vår säng typ 5 nätter så känner jag att den oavslappnade sömnen börjar ta ut sin rätt och det var länge sen jag var så trött som jag var igårkväll. Men jag vägrade gå o lägga mig med Cricka och Wilma.
Jag satt uppe en stund till och sen bar ja in Wilma i hennes rum så att jag fick sova ordentligt.
Dock blev det bara typ 2,5 timme för sen stod Wilma brevid min sida av sängen och ville sova hos oss. O trött som man är så orkar man liksom inte säga emot. Hon hade säkert hostat ett tag och kom in till oss för att vi inte vaknade.

Det är förresten anledningen till att hon sovit hos oss, hon hostar så mycket och hostan minskar när hon sover inne hos oss, antagligen för att hon känner sig trygg. Men nu har vi äntligen fått i henne lite Molipect. Vi tvingade i henne igårkväll och det var ju inget kul så idag på morgonen drack hon själv även fast det var äckligt. O jag blev så glad!
Förhoppningsvis går det lika bra ikväll för hon tyckte det var riktigt obehagligt och kände sig väldigt stor som klarade va att ta medecin själv!

Nu ska jag snart knalla iväg och hämta barnen och sen ska vi gå till butiekn i området och lämna tillbaka filmer som cricka och barnen hyrde igår kväll. Konstigt det där att det alltid är jag som får lämna tillbaka filmer.

Ha en trevlig måndag!

Kram på er ♥


Kommenterat av: rock n roll mamma

usch, medicin är inte lätt att få i barnen..hoppas hon slipper sin hosta fort!!

2010-10-19 @ 09:45:53
http://emis.myshowroom.se

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: