Vintervitt

2010-10-28 @ 12:19:49 / Allmänt / Kommentera (0) st
Ja det var det ute igår...
Barnen tyckte det var jättefint ute. Jag tyckte det var fint men fasade för kylan. 4 minusgrader när vi gick till dagis kl 9..  brrr...

Har varit hemma och vabbat med Oliver som har haft feber, men nu endast är förkyld, hostar och bajsar nåt fruktansvärt illa. Det luktar typ magsjukebajs fast det inte är det. Han äter dåligt, förutom bananer, det skulle han nog kunna äta hur många som helst  :-)

Men i tisdags var jag ledig och då passade vi på att köpa fuskollar, vanatr och mössor som klarar lite mer kyla och igår var jag och Oliver och köpte vinterskor till barnen. Hade mätt wilmas fötter innan och fick mäta mig fram i skodjungeln, stackars flickebarnet har storlek 29 i vinterskorna. I höstskorna är det storlek 28 men vinterskorna ska ju vara lite större. Hoppas hon inte snubblar bara, hon får provgå lite här hemma innan vi använder dom ute så vi vet om dom ska bytas eller inte.


                          

bild från Lindex, kostar  129 kr                         bild från H&M, kostar  79.50
           
      bilder från Lindex, kostar 79,50 kr / 149 kr

Skorna får ja dock inte upp men dom är köpte på skopunkten o kostar 299 kr styck, med halva priset på ena paret. Wilma fick även en fuskolle och Oliver ska få en likanande, bara andra färger. Förhoppningsvis hittar ja den nere i city. Får försöka ta mig ner idag eller imorgon. Annars får det bli nån anann variant, men jag vill gärna ha tjock krage, eller åtminståne så att den sitter kvar och täcker hela halsen för det gjrode dom inte förra året. 

Håller tummarna att dom finns kvar!

Nu väntar vi bara på att illen från hyresbostäder ska komma, som även råkar vara min fasters man, så han får hjälpa mig lite sen ska vi försöka ge oss ut på en promenad!

Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: