Ilmrud, Norrström och Göransson-Stenman...

2011-02-07 @ 21:59:33 / Allmänt / Kommentera (0) st
..... ÄR familjen Annorlunda i år!

Visst är dom annorlunda med antalet barn, men i övrigt är dom precis som vem som helst!

Kl 20 varje måndag bänkar jag mig framför tv:n och varje vecka förundras jag över att dom orkar.
Dom är så lugna och sanade och brusar inte upp. Ja jag är imponerad.

Själv skulle jag aldrig klara 10 barn, inte för tillfället i alla fall. 2 enormt trotsiga barn som knappt lyssnar. Jag har lovat mig själv flera gånger att jag måste bli mer pedagogisk, men det tär enormt på mig att knappt få wilma att lyssna. För tillfället är Oliver den som lyssnar mest, men han är okså den som slåss mest när det kommer till sånt.

För mig är även egentid väldigt viktigt. Inte att jag får en hel dag eller så för mig själv men ett par timmar då och då, eller att ha jobbat, eller bara åka iväg o handla själv.
Som idag har jag och oliver umgåtts dygnet runt i en vecka och även wilma har varit hemma mycket då det har varit kortare dagar på dagis och sen blev hon själv sjuk. Så igår gick det inte längre, mitt dåliga humör av att knapp varit utanför dörren på en vecka och absolut ingen egentid, delat säng med barnen hela tiden m.m. Men det mest påfrestande är att Wilma inte lyssnar, det spelar ingen roll hur många gånger vi pratar med henne .-(

Men jag får lite nu kraft av Familjerna oh nu ska jag absolut bli bättre på att prata ordentligt med wilma när hon gjort fel. O jag ska inte ge mig förrän jag SER att hon lyssnar.

Men nu är barnen friska och idag tog vi en tur till badhuset, 3 timmar badade vi och barnen somnade tack o lov snabbt.
Imorrn ska vi byta gardiner i fönstren, köpa dammsugarpåsar (dom var visst slut när jag skulle dammsuga och påsen redan var full) och så ska jag till tandläkaren. Sen börjar vanliga vardagen på onsd med jobb och dagis tidigt på morgonen.

Nu är det snart dags att krypa ner i sängen och föhoppningsvis behöver jag inte dela säng med nån annan än Cricka inatt ;-)


Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: