En del tekniska saker har sitt eget liv...

2011-06-13 @ 10:59:59 / Allmänt / Kommentera (0) st
.... i alla fall om man ska lita på vår GPS!

Igår rattae ja in motala, den styr mig mot finspång oh jag tänkte jaja, det är väl mot örebro då hade ja fel. När den sen ska in med mig i "centrala" finspång börjar jag undra. Upptäcker då att dte står "Anländer målet Finspång!"
Den har alltså valt själv (om inte jag kom emot) att styra mot finspång. Skojar ni att det blev långt därifrån sen till Motala. Blev ju helt förvirrad och det tog 45 min extra att komma fram. Var ute på vischan många svänger men fram kom vi.

Vi anlände kanske 12:30 oh då käkade vi lunch med Cricka på en hamnkrog som var übermysig!
Barnen fick springa av sig lite efter vår långa biltur och lekte i lekparken i Stadparken där alla sponsor tält fanns uppställda. Vi gick och tittade lite men sen satte vi oss vid målgången och tittade på både cyklister och vattnet.
Våra bekanta var beräknade att komma in  runt 16:30 och så länge ville inte jag och barnen vara kvar. Vi rattade hemmåt runt 15:30 och åkte då direkt ut till våra bekantas stuga där min svägerska med sin dotter och "kusinerna" var. Det blev lite fka och lite lek och sen inväntade vi dom övriga som skulle ta sig hem. Tyvärr tog det lite tid, dom åkte visst fel och tog en tur mot/tillmjölby först

När dom väl kom var klockan redan 19:30 så vi pakade in alla i bilarna och sen åkte vi och köpte mc donald´s till hela högen. En ganska stor beställning att lägga i driven, 4 barn och 5 vuxna... Vi samlades hos min svägerska och åt och sen var det bara hemmåt som gällde. Klockan var väl redan 21:30 när vi kom hem å jag försökte lägga barnen direkt. Gick inte alls så till slut lade vi oss allihopa i våran säng och somnade nån gång efter 23! Pjuh!

Som tur är så vaknade Oliver av sig själv 8:30 och Wilma väckte jag när sommarlovsmorgon började! Tur att dom inte vände helt på dygnet. Oliver ska absolut inte sova idag, men det är ju svårt att hindra honom när vi åker bil och jag kör så det fick bli som det blev.

Idag siktar vi nog på en hemmadag med lite avstickare för glassköp med barnens morfar, så jag ska pass apå att frosta av frysen idag och typ tokstäda köket :)


Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: