Hej på er där ute...

2011-06-09 @ 11:05:05 / Allmänt / Kommentera (0) st

Det var ett tag sen men förra vekcan var det bara jobb och i måndags gick jag på semester.
Känns än så länge toppen för vädret kan man ju inte klaga på. Idag är det lite mulet men jag hoppas på en rejäl åsk och regnskur så att vi rensar ur luften lite.

I måndags var vi o hälsade på hos våra bekanta och deras nyinköpta somamrställe i svärtinge, härligt ställe!
I tisdags morse så åkte Wilma på läger till Finspång och sikargården med dagis. Det var ett 2 dagars så hem kom hon igår eftermiddag.

Under tiden Wilma var på läger passade jag på att åka till busfabriken med Oliver. Ville att han också skulle göra nåt roligt! Igår drog vi till linköping och skulle kolla på kläder till mig. På väg dit blir det trafikstockning och det går ganska sakta, tyvärr var det en bil som inte uppfattade det och dundrade in i en bil i säkert 90. Jag var inte på nåt sätt med, men det var så pass nära och ljudet av bromsarna plus att bilen som blev påkörd körde in precis framför mig gjorde att jag kom helt ur balans. Jag bröt ihop och stod där på väggrenen med bilen och grät i säkert en kvart. Vetskapen om att jag tänkte byta fil (då hade det kanske varit jag som blivit påkörd) och att om jag hade kört fram lite i min fil (som det precis var läge att göra) så hade blivit påkörd jag med. Dock inte så hårt, kanske bara hade blivit en touch, men ändå. Låter kanske fjantigt, men jag blev så rädd. Ljudet av bromsarna lät precis som på film och kändes först så overkligt.

Bilen som körde på var helt demolerad i fronten en var fastklämd och bilen som blev påkörd var ganska så förstörd i bak. Totalt blev det 5 människor skadade och en hund.
Tror ni jag var skraj sen när jag åkte hem? Märkte inte förrän jag nästan var hemma att ac:n inte hade hoppat igång med sval. Jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver vara med om en trafikolycka.

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, jag sa försöka plcoka lite för efter min arbetsvecka ser det nu ut som ett krig här hemma och det känsn ju kul att börja semstern med att städa. Men det kommer se likadant ut när Cricka går på semester för även då har jag jobbat 7 dagarsvecka. Lite kunde han ju faktiskt ha hållt ordning. Börjar bli trött på de här.
Men men, inte tänka på det nu, semstern ska vra bra för mig!
Kanske ska ta tag i skiten.


Kram på er ♥



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: