FK och VAB

2011-03-25 @ 10:50:01 / Allmänt / Kommentera (0) st

Jag sitter i telefonkön till FK för att fråga hur jag ska fylla i mitt intyg ombarns frånvaro.
Tro mig, jag har gjort det så många gånger så jag vet hur man gör.
Men när man jobbar natt och ska va hemma samma dag som barnet blir sjukt men har varit på dagis då blir ja fundersam. För dagis kan inte intyga att barnet inte varit där och jag måste ju ändå få 4 dagars ersättning etftersom det är det jag missar.

Det enklaste skulle ju vara att jag får fylla i 4 dagar, men förskjuta det en dag. men det blir ju inte heller rätt.
Jag blir nöjd bara jag får rätt antal dagar i ersättning och att FK säger åt mig hur jag ska fylla i.

Förhoppningsvis får vi rätsida på det idag så att jag kan skicka in alla papper under helgen och få lite utbetalt snart. O så hoppas jag verkligen att barna håller sig friska nu. Har varken lust eller råd att vara hemma nu när det blir vår och det ska handlas nya skor och nya regnställ och faan o hans moster. Det gör mig inget att få hadla, har blivit lite av en shoppaholic ;), men det kostar ju också.
Jag försöker handla regnställ och såna grejer på tradera men skor det tycker jag att det ska köpas nya, för alla har olika fötter och går olika. Stövlar skulle jag kunna tänka mig att köpa begagnat, men med olivers höga vrister så måste vi prova innan så då är det lika bra att ta allt på en gång.

Vi får väl se om vi kommer iväg nästa vecka och kan köpa lite nya stövlar. Wilma har skor men Oliver skulle behöva både joggingskor och Vårskor. Vi får väl se vad vi kan hitta, det finns mycket snyggt!!

NU är det snart min tur så det är nog bäst jag är alert!

Kram på er ♥



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: