Skolan - ett nytt liv!

2012-08-31 @ 09:50:47 / / Kommentera (0) st
Sådär ja, nu har skolan hållt på i snart en vecka.
Har haft 3 lektioner och tyvärr så är det ca 2-3 lekitoner i veckan, resten är självstudier.
Men det kommer nog gå bra bara jag kommer in i det lite grann, det känns ju verkligen som att man har blivit inkastad i det. Alla andra i klassen kände antingen varann sen innan eller så har de hittat nån. Jag hamnar hela tiden i "fel" grupp, grupper som inte är lika seriösa som jag.
Jag ska garanterat hålla mig till de två tjejer som började samma dag som mig, vi kommer ganska bra överens och i alla fall den ena är lika seriös som mig.
 
Idag har jag äntligen lyckats få iväg min CSN ansökan.
Ska också bestämma mig för vilket busskort som det är mest lönsamt att köpa, antagligen periodkort för det är ju ändå sjukt mycket billigare än att parkera varje dag. Måste bara lära mig ´planera resorna, inte en buss går ju i rätt tid nu när de fräschar upp spårvägen...
 
Idag ska jag plugga, men jag ska också ge mig ner till stan och köpa massa block, pennskrin och mapp för papper. Hinna med lite här hemma måste jag också göra så att det är fredagsfint.
 
Vädret är verkligen urtråkigt så motivationen kan va lite svår att hitta men jag måste börja och ser fram emot att komma igång på riktigt, jag menar om 4 veckor ska vi ha praktik i 5 veckor och då ska 2 grejer vara klara... phjuu det går undan och det känns nog ännu rörigare med tanke på att jag inte gått sen start. Men det kommer bli bra!
 
I helgen ska jag jobba under lördagen. Söndagen är ledig och Wilma ska på kalas på busfabriken!
Barnvakt till barnens kusin ska vi också vara skoj skoj, nu var det ett tag sen!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: