Livsval....

2012-02-07 @ 10:48:27 / Allmänt / Kommentera (0) st
Till hösten börjar Wilma förskoleklass, det innebär att vi som föräldrar ska välja skola...
Hur vet man att man väljer rätt skola. Tänk om det skulle bli fel.
Vi har fått plats på en skola i andra änden av området, har tackat ja och fått bekräftelse på det.
Men jag har alltid sagt att jag vill ha henne på en annan skola just pga av att de håller på med musik och drama.

Nu blev det okså så att vi vill ju att hon och hennes bästa kompis från dagis ska få gå tillsammans även i skolan. Oavsett om de på dagis tussar ihop alla 5 åringar så att de ska få lära känna varandra och åtminståne känner nån när dom kommer till skolan, så är de tryggt att även känna föräldrarna.

Ska vi försöka byta så att vi vet att hon hamnar på en skola som fått bra betyg.
Vi vet inget om den andra och det är lite andra frågetecken kring den skolan.
Nu kan det ju va svårt att byta också eftersom vi redan accepterat platsen, o så vill ju gärna att de hamnar i samma klass annars känns ju de hela meningslöst....

Jag sliter mitt hår pga det här, allt hade lättat tills kompisens mamma idag sa att de fått plats på skolan där jag egentligen vill ha. Anledningen till att vi behöll den vi fått är för att vi trodde att hon skulle kompisen skulle få på samma som oss då de lät som de på den ansvarige i kommun.
Suck, jag kommer bryta ihop innan det här är över.

Allt blir nog bra i slutändan men det är för lång resa dit!


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: