En annorlunda kväll!

2012-01-12 @ 09:19:03 / Allmänt / Kommentera (0) st
Det bjöds det på igår....
Wilma och Oliver busade på som dom brukar, ofta av det vilda slaget.
Men den här gången slutade det med att Wilma ramlade framstupa och kanade in i vår "piedestal" som vi kallar den. Smala vassa ben och det gav en rejäl bula i pannan. Den blev superstor på 5 sekunder och såklart blåmärke både i pannan och på kinden där hon också slog i. Vi brukar normalt inte ora oss för bulor men dennna växte som sagt ganska fort och jag såg när olyckan hände, så för säkerhets skull åkte jag och plutta upp till akuten. När vi kom fram hade vi fått ner bulan väldigt och Wilma var lugn och fin. I väntan på att få komma in både läste och bläddrade vi i ne bok.

Efter nästan 2 timmar kom vi hem och det fanns inget att oroa sig för tack vare att hon inte hade svimmat eller kräkts!

Väl hemma åt vi vår middag som var färdig lagom till vi åkte iväg till akuten och sen var det läggdags för barnen.
Oliver sprang i princip in i sängen, jag hade köpt nytt täcke till honom så vi kunde bädda med hans nya påslakan som han fick i julklapp. Ett med cars och ett med spindelmannen. Han valde spindelmannen och jag tror han tyckte det var superskönt att sova med lite större täcke som inte ramlade av honom under natten :)

Han sov gott hela natten och även Wilma, fast hennes trend att komma in till oss fortsätter och hon lyckas nästan jämt komma när man är som tröttast och inte orkar gå upp och få henne att somna om. Vi måste nog börja om med veckopengs moroten och glada gubben tavlan. Man får en glad gubbe om man sovit i sin säng hela natten plus en krona extra i veckopeng :)

Pigga barn idag, halvpigg mamma... Vädret ute är allt annat än upplyftande. Vi som skulle ut och leka/gå/cykla idag.... TAck för allt regn, vi får väl hitta på nåt inne istället.... Men vad, det finns mycket pyssel att göra, men det är ju en fördel om båda kan pyssla med det en stund. Ofta tröttnar Oliver ganska snabbt....
Vi får se vad dagen bjuder på, runt 15 tiden kommer pappan i familjen hem och efter middagen blir det bad för barnen.
Imorrn och resten av helgen är dte jobb som gäller för min del, lockar inte det minsta... O jag måstese till at plugga mer också... Suck, va skönt det ska bli när kursen är över....


Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: