Omorganistionera mig hit och omorganistionera mig dit....

2012-01-13 @ 10:47:41 / Allmänt / Kommentera (0) st
Trött jag är på dte ordet.
Cricka har jobbat 2 skift sen den 28 november, då företagt gjorde en omorganisstion.
Idag ringer cricka till mig och säger att det blir en omorganistion till.... Han får byta skift.
Han ska fortfarande gå två skift så det är ju bra, men hur många gånger ska dom ändra?

Det är ju inte bara och byta skift för hans del, nä, då ska dagis schemat som vi lämnade in förra veckan göras om... Sitta och skriva nytt schema och kolla vilka dagar vi måste lösa... Den här gångn blev det till det bättre med hur många dar vi måste ha barnvakt. Det blev inga alls nu så det är ju bra, tror även färre dar så vi måste turas om att komma/gå senare/tidigare...
Suck, jaja, efter siste februari behöver vi förhoppningsvis inte pussla mera. JAg blir arbetslös och förhopningsvis hittar jag ett dagtidsjobb. Det är kart det funkar o göra så här, men det är jättejobbigt psykist. Pussla och dona och be om barnvakt ibland. Det skulle inte göra mig nåt att be om barnvakt om det vore normala tider, men oftast handlar det ju om barnvakt från 16-22:30. Är ju inte så jättekul...

Och ja, det finns nattis, men för mig är det inget alternativ, största anledningen för att det handlar om så kort tid, men också för att jag inte tycker det är något liv för barnen!
Håller alla tummar och tår att jag hittar ett dagtids jobb, i värsta fall får det väl bli städ eller nåt för jag ahr upptäckt att många ställen jag funderat på att söka till är 2 skift eller mer, men jag har några ideér som ligger och lurar :)


Här hemma myser vi idag, jag och Oliver. Han kräktes igår kväll, började med magont, sen kunde han bajsa och nästa vända kom det andra vägen. Han körde lite kaskad stuk en gångoch nästa gång kom det mycket slem. Usch det var jobbigt för honom, men vem tycker inte det...
Så idag har han lyckats få i sig några tuggor macka och en isglass. Än så länge har det stannat i magen men han rapar oavsett om han dricker eller äter. Känns konstigt och hans mage är lite svullen tycker jag.... Vi får väl se vart det bär hän helt enkelt...

Själv ska jag passa på att söka lite jobb och sen plugga, usch vad jag tjatar om att plugga men jag måste ju. Ska jag kunna plugga till mitt drömyrke så måste jag.....

Kram på er ♥





Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: