Vilken natt!

2012-01-23 @ 14:34:09 / Allmänt / Kommentera (0) st
Wilma vaknade lagom till vi skulle lägga oss, runt 24...
Hon klagade på att hon hade ont i magen och det gjorde riktigt ont.
Till slut skickade jag in henne till cricka i vår säng samtidigt som jag gick ut i köket och hämtade alvedon. Från köket kunde jag ganska snart höra hur toalettdörren öppnades och stängdes. Hon hade frågat efter spyhinken så det blev en väldig fart på både henne och cricka.
Det kom aldrig någe kräks men när jag väl fick henne att prova sitta på toaletten så kom det den vägen istället.
Stackars älskade barn, hon hade så ont i magen!

Efter en ganska bra stund i badrummet så kröp vi ner i våran säng. Sista gången jag kollade på klockan var hon runt 02 tror j aoch jaga ahde precis somnat in när det kom en liten kille och ville gosa med oss också, men där fick jag säga ifrån. Det blir alldeles för trångt och den enda som blir lidande när vi ligger alla fyra är jag!
Egentligen Oliver också för han tycker inte om när det blir varmt och trångt, men det tar ju ett tag innan han fattar det. Så hanföljde ganska snabbt med in till sin egen säng igen och somnade på 2 minuter. Skönt dte, då kunde tassa tillbaka in till mig och krypa ner brevid tösa igen och somna. Det gick fort kan jag säga och jag sov som en stock tills Oliver kom och väckte mig 07:30 oh frågade om han fick titta på tv.

8:15 kunde jag inte sova längre för då tyckte jag att jag hörde nån av barnen kräkas, men icke, det var Oliver som lät bara...
Så lite trögt går det idag och jag som skulle göra så mycket. Har i alla fall hunnit med ett par grejer.

Fick bland annat ringa dagis idag, personalen frågade mig i torsdags om tiderna den här veckan (vi har bytt schema 2 ggr på 2 veckor) och det stämde svarade jag. Men kom på i lördags att hon frågade nåt om fredag och jag kom sen på att det stämmer ju inte alls. Förstår att det är rörigt för dom, men det stod ju faktiskt ett datum för när det nyaste skulle börja gälla... Kan slå vad om att jag på onsdag får sätta mig oh skriva ett nytt igen...
Det är tillräckligt rörigt för mig ändå utan att dom ska krångla....

Förutom allt vardagsplock, tvätt m.m. så har jag bestämt när jag ska trampa på cykeln idag. Det blir till biggest loser kl 18. Jag får tillfälligt skicka in barnen i vårt rum och titta på bolibompa medan jag cyklar. Man blir så peppad av att se biggest loser, både den svenska och den från USA. Kan dom kan jag liksom :)


Nehäpp, dags att surfa vidare lite innan jag ska bädda rent och hänga tvätt och sådär.... Sa jag förresten att jag skulle plocka ihop bibanan också, nu har den stått uppe ett tag så nu gömmer vi undan den tills nästa gång :)
Vet ni vad dom älskade små yrvädrena gör, spelar Mariokart på Wii, dom är helt fast och idag gör det mig inget, jag kan nästan somna stående...

Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: