Midsommar 2012

2012-06-24 @ 08:50:18 / / Kommentera (0) st
Blev en trevlig tillställning, kände inte så många och satt inte ´ner och slappnade av under senkvällen... Barna ville det och barna ville det. Till slut var det läggning av trötta barn och när klockan började närma sig 23 fick jag slå mig ner en stund, innan det var dags och se till att en överförfriskad karl kom i säng. Han somna som en stock han också och undrade nästa morgon hur han kom i säng o det tror ja det, han hade ju fortfarande alla kläder på sig...
 
Jag var väl den sjom var piggast dagen efter (hade ju knappt hunnit dricka något) men hade ändå sovit ganska dåligt, det är så varmt i svärmorshus på övervåningen... Men men, efter en myggig kväll älskade jag inte direkt mygg, men frukosten som bestod av smörgåstårta intogs ute under den regntunga himlen med ännu mer mygg. Varken jag eller cricka blev långvariga ute, vi måste verkligen införskaffa ordentligt med myggmedel, ju mer sällan man vistas bland mygg desto mer ovan blir man och det är sjukt irriterande när dom hela tiden ska va vid ansiktet och öronen...
 
Midsommardagen firades hos mor och far, med bror och flickvän + barn. Trevligt och gott och supermätt blev jag! Dock började det regna så vi fick ta fikan inomhus, men vad gör det :)
 
Idga är det 4-årskalas för Oliver och som han har längtat, han har ju blivit påmind under hela helgen att han fyllt åt, så varje gång det kommit fram en tårta har han sagt att det är för att han fyller år! Idag är det ju verkligen så och jag hoppas verkligen den beställda tårtan kommer, opera med Blixten på! Nästan hela släkten och 4 barn mer än vanligt. Det blir kul, lite ont om sittplatser mögligtvis, men vaddå, är det fint väder så löser det sig toppenbra då kan barnen picknicka på en filt :) o just nu ser dte lovande ut!
 
Men det är bäst jag sätter igång, det ska ätas frukost, städas, vi ska fixas iordning och lite inköp ska göras innan gästerna kommer kl 14, men våra torpare  kommer lite tidigare för att låna dusch m.m
 
Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: