Long time ♥

2012-05-09 @ 12:05:48 / Allmänt / Kommentera (0) st
Det var ett tag sen...
Jag klarade mig fin fint från magsjukan, tacka vet jag hurkurer som att äta vitpepparkorn ;)

Tack vare att jag klarade mig kunde jag även jobba mina första 4 dagar på nya jobbet, Kolmårdens djurpark.
Ett väldigt roligt jobb, men med lite folk i parken är det inte riktigt lika roligt som när det är några tusen...
Ganska tufft är det med tanke på att man står och går ca 7-9 timmar per dag.

Jag är så trött varje dag när jag kommer hem, man är ju inte van att få så mycket frisk luft eller att va på benen så många timmar... Men jag vill inte byta jobb!! :D


Under tiden jag var arbetslös fick jag in jättebra rutiner med hela hushållet, man kan ju lugnt säga att detta har falerat helt sen jag började jobba... Börjar komma i fatt med tvätten men sen vår magsjukeperiod så blev ddet så mycket sängkläder att tvätta, men snart, snart är det tomt i korgarna igen...

Måste göra en ordentligt storstädning också snart, plockning gör man ju liksom 271 ggr per dag känns det som, men en ordentlig dammsugning och skurning behövs också. Ibland önskar jag att barnen kunde gå längre på dagis nån dag när man är ledig för som det är just nu hinenr man liksom bara hälften man vill göra innan det åter är dags att hämta dom.

Jag längtar så enormt efter varmare väder och sommar så att mna kan ha öppet och släppa ut alla dammkorn som virvlar runt. Det kommer bli mer sand, men vi har tagit bort mattorna i hallen så vi slipper all sand som fastnade i dom... Med andra ord, mycket lätatre att städa i hallen...

Längtar också efter en ledig helg tillsammans så vi kan ta en städning och en fix på gårn, få ut utemöblerna m.m.
Vi har en nu i helgen men då är det trädgårdsfix och vedfix hos mamma och pappa som gäller med övernattning och på söndagen åker vi direkt till svärmor för middag.

Längtar också oerhört efter en HEL helg tillsammans med mitt ♥, men utan några måsten. Då är det filmkvällar med god mat m.m som gäller. Skulle det mot förmodan hända så ska jagplanera ordentligt så vi inte behöver göra nåt annat....


Näpp, skala mandarin hojtas det om, bäst och hjälpa till och fortsätta med tvätt och disk sen...

Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: