Oliver oliver oliver

2009-03-27 @ 12:58:40 / Allmänt / Kommentera (0) st

OJ, ja har visst missat o berätta en viktigt händelse i Olivers liv...

Han har börjat krypa lite smått...
Det är verkligen smått, 3 steg en gång, 4 en annan.
Kan man säga steg när han krypit? Vad säger man annars?
3 Kryp???,
Nä det lät konstigt, håller mig till krypsteg...

Idag fick vi brev fån kommun, Oliver har fått dagisplats, tjohooo...
Dock tror ja inte att det blir på samma avdelning för där är det liksom lite fullt. Men det blir i alla fall i samma hus.
Vet inte vilken av de andra avdelningarna ja skulle vilja ha. Den ena känner ja inte till personalen men vet att det finns fler mindre där.
Den andra känner ja till alla i personalen men vet att det är VÄLDIGT många stora, nästan bara barn över 3 år. Det är ju kul för honom om det finns barn i hans egen ålder också. Men så är det så att en tjej på Wilmas avdelning nästan bara är inne på en annan avdelning och leker för där är tjejerna i hennes ålder. Kanske har man tur så att hon bara byter avdelning. Äsch, bäst o förvänta sig att det blir nån av de andra. Men som alla småbarns föräldrar vet så skulle det ju onekligen bli smidigast om de var på samma avdelning. Men man kan ju inte alltid få som man vill.
Ska bli skönt när dom i januari 2010 eller där omkring flyttar tillbaka till de gamla lokalerna. Dom ligger bara 2 minuter från oss, så det är lite skillnad. Nu ligger som typ 15 min bort.

Idag har vi varit o storhandlat, jag har betalt räkningar och snart ska ja gå o lägga mig.
Låter konstigt kanske, men jag ska jobba inatt och tänker passa på o sova. Vill inte sova för mycket när wilma är hemma sen eftersom jag knappt sett röken av henne på 2 dar då hon vart på dagis och ja åkt o jobbat bara nån timme innan hon kommit hem. Frågan är om ja verkligen får sova så länge. Wilma ska hämtas om ca 1 timme, då ska även Oliver väckas. Så ska ja sova får ja nog passa på nu, fast ja har heller ingen lust. För trösta mig med att om det inte blir så mycket sömn så kan ja sova hur ja vill imorrn för cricka åker ut med barnen till sin mamma.
tråkigt bara att behöva Montera och demontera bilbarnstolen hela tiden.
Nästa vecka när ja är helt ledig, då ska det köpas bil!!!

Nä, lägga mig i soffan och försöka vila lite kanske.

Kram på er



Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: