Nu börjar allvaret...

2010-01-07 @ 20:34:29 / Allmänt / Kommentera (6) st
Den "riktiga" vardagen kommer tillbaka. Ingen som är ledig eller sjukskriven.

Efter att jag ahr varit sjukskriven, föräldraledig och arbetslös sen mars 2008 så ska imorrn hela vår familj gå på heltid. Jag jobbar förmiddag (06-14) cricka jobbar 07-14:30 (för att det är fredag) och barna går på dagis 06:15-15:15. Så imorrn kväll ligger vi nog däckade allihopa redan klockan 20. Så inför morgondagens tidiga morgon som är mest hetsig för cricka då han ska gå upp, väcka, klä på och lämna barn på dgais till 06:15 utan att gå upp för tidigt och sen hämta en jobbarkompis typ 06:20, har jag lagt fram kläder, packat påsen med deras reservkläder o så får vi hoppas det går lugnt till hemma.

Det blir lite omställning, mest för barnen. Men samtidigt tror ja absolut inte att det gör något att dom får gå längre dagar, dom mår bara bra av att leka av sig ordetnligt när trötta föärldra inte orkar efter tidiga pass.

Den största omställningen för mig blir nog att jobba natt igen. Det tog ju inte så läng tid för mig att vänja mig av med det så jag har sovit gott många nätter nu och så ska jag jobba natt igen. Det kommer nog gå bra, men jag kommer nog vara fasligt trött den första tiden.


Nu har vi laddat med lite äggmackor, det går lite knackigt att komma igång med viktnedgången. men vi äter inget godis och dricker inget sött, bara där gör vi en liten vinst till att börja med.

Kram på er

Kommenterat av: Jenny

Hoppas det går bra att komma in i rutiner igen! Här börjar jag faktiskt längta efter rutiner o sånt, alltså jobbrutiner igen, men det dröjer ju ett tag ...



Ha en riktigt härlig helg! Kramisar

2010-01-08 @ 22:48:36
http://jennyn.blogg.se/
Kommenterat av: Jenny

glömde fråga om din kalender också har kommit nu?! Är super nöjd, önskar dock att jag valt den rosa istället, hihi men nu hade jag ju rosa hela förra året så tänkte att det var dags för lite variation nu när det var nytt år och allt!



kram!

2010-01-08 @ 22:52:39
http://jennyn.blogg.se/
Kommenterat av: Jenny

Hej gumman, tack snällar rara för din omtanke när jag ramlade, usch va rädd jag blev men skönt att veta att de inte är någon fara. Tack för att du är så go o bryr dig :)



Hoppas övergången att gå tillbaka till "verkligheten" går bra:) kraam!

2010-01-13 @ 22:09:00
http://jennyn.blogg.se/
Kommenterat av: Linda

Hej Jenny,

Jo visst mins jag dig, både från föräldragruppen och P&T tråden!

Så roligt att du gillar min blogg.



Mvh Linda Runn

2010-01-21 @ 23:49:17
http://lindarunn.blogg.se/
Kommenterat av: Camilla "lillmamman"

Lycka till med jobbstart! Kan vara skönt att komma ut att jobba när man vart hemma en längre tid : )

2010-01-31 @ 18:41:33
http://www.lillmamman.se
Kommenterat av: Susanne Arvidsson

Hejsan =)



Lycka till med jobbstarten =)

Nej, barnen älskar att få vara längre på dagis/ dagmamma =O



Kram

2010-02-16 @ 06:47:22
http://dyrbaradiamant.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: