Sol och vårkänslor och familjen är sjuk..... FORTFARANDE!

2010-03-13 @ 13:03:49 / Allmänt / Kommentera (4) st
Solen har lyst med sina varma härliga strålar hela den här veckan. Jag tackar och bockar för jag har varit ledig hela veckan lång. Dock har jag inte kunnat ta mig så långt utanför dörren då Oliver varit hemma och varit sjuk ända sen förra fredagen.
Även cricka har varit sjuk sen i tisdags och jag kan svära på att han har mitt. Fast lite mildare.

Oliver fick feber förra fredagen tror jag det var och det satt i till tisdagen med varierande temp. Sen släppte det (lagom till supparna tog slut) och idag hade han 38,2 igen.

JAG BLIR TOKIG!

Nu har vi snart varit turats om att vara sjuka i 2 månader. Helt otroligt.
Jag ahde sett fram emot att få vila upp mig åtminstånde liiite när barna skulle varit på dagis och få lite ensamtid. Men icke. Får hoppas dom är friska från det mesta (snor kan nog hänga var ett tag till) på måndag så att jag får några stunder för mig själv. det är så mycket som kommer efter i hushållet.

På våra barn märks det inte när som har upp till 38,9 eller nåt.
Lite gnälliga kan dom va, men mellan varven är dom duracellkaniner i alla fall. Så dagarna går åt till att torka näsor, ge alvedon. Trösta i 5 sekunder mellan varven (för Oliver är rätt så klantig, både frisk och sjuk) och bli allmänt slutkörd då det är riktiga syskongräl dom emellan.

Så ork till att städa hela huset finns inte.
Skulle gärna ha hemhjälp, men då jag blir lite stött när folk städar upp min oreda och det inte blir "rätt" eller vad man ska säga, ja då är det bara jobbigt... Då gör jag ändå om det. När de är skaplig ordning och reda så får man gärna dammsuga åt mig, men där går gränsen.

USch, hur ska det bli när jag är gammal och folk måste städa åt mig?

Idag har i alla fall cricka för tillfället känt sig okej, så vi har städat i ordning i köket, rensat på alla köksbänkar och så för av nån konstig anleding samlas det VÄLDIGT mycket grejer där. Skulle tro att det beror på att Oliver inte kommer åt saker där, även fast jag nu sett tendenser på långa armar och klättringsövnignar.
Men det är i alla fall vår akilleshäl och jag vet inte om det nånsin komemr att bli bättre.

Strunt sak samma.

Har börjat tagit tag i vikten mer ordentligt och köpte mig igår en stegräknare. Har lite svårt och ställa in känsligheten men det löser sig nog. Så varje gång jag går utanför dörren ska jag sätta på mig den. Målet till att börja med är att gå 7000 steg per dag. Klarar jag det utan problem, så lägger jag på 1000 steg till. Det är ju lite olika hur många steg som blir normalt en dag när jag jobbar. Men allt över 7000 är plus.
Skulle även ha köpt mig ett träningskort på friskis i veckan o börjat lite smått där, men som det ser ut nu med sjuka barn och så, så väntar jag nån vecka till. Måste kolla på jobbet också om jag får pengar från jobbet. Har ju blivit lovad att få vara kvar till siste augusti(!) och då tro jag dom betalar, men om jag nu inte skulle få det så betalar ja allting själv och det kan ändå vara bra och veta.

Kontrollfreaket i mig behöver det.
Seciellt nu när bilen är på verkstad för att remmen och spännanordningen pajat, hejdå 3800 sparade kr.
Det kunde blivit värre, men vi väntar lite med det.

Nu hoppas vi svärmor/farmor dyker upp snart och lillkillen vaknar.


Kram på er

Kommenterat av: jenny

Men åhh stackare, känner igen oss här, fast jag tycks klara mig oerhört bra, bara Astrid som blir sjuk o sen får sambon samma kort därefter o så går det runt, runt , runt.....



Hoppas de vänder för våra familjen snart!



Jag är också en sån som behöver en stegräknare för att hålla disciplin! hehe ska införskaffa en lagom tills 1:a april för då sätter jag igång med vikt och motion och skippar allt godis och fikabröd.. hoppas bebban tittat ut tills dess;)



Hoppas ni har en mysig kväll, kramar

2010-03-13 @ 23:11:13
http://jennyn.blogg.se/
Kommenterat av: tessan

jag har oxå haft tankar på att skaffa en stegräknare, kan nog vara en bra idé, sporra sig själv lite =)

2010-03-15 @ 10:20:16
http://ericasmamma.blogg.se/
Kommenterat av: Lina

Hej =) A riktigt skönt, kan ju ta bilen också, så de ska bli skönt..Allt bra med er då, förutom sjukdom och så... kram

2010-03-17 @ 20:45:31
http://lina84.blogg.se/
Kommenterat av: jenny ♥

hej vännen, tack tusen tack för grattiset till lillebror ♥ så härligt att bebban äntligen är här! kramar i massor

2010-03-28 @ 22:07:18
http://jennyn.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: