En ny rutin tar vid...

2012-09-06 @ 12:14:20 / / Kommentera (0) st
Jajjemen....
Att varje dag gå upp 6:30, slussa barn till dagis och skola och sen få in den nya rutinen att sitta still i 3 timmar på en hård stol och lyssna + diskutera börjar sätta sig. Idag har jag skickat in min första uppgift i skolan och förhoppningsvis får jag in en till uppgift i etermiddag/kväll.
 
Svårt känns det lite grann men jag vill inte ställa för höga krav på mig själv den här terminen, man har ju liksom inte suttit i skolbänken på 10 år. Så får jag ett E (=G) så blir jag nöjd, men såklart bara glad om det blir högre.
 
Jag har börjat åka buss och från wilmas skola till min går jag varje morgon så ca 20-25 minuter promenad minst per dag och det är ju nästan bara positivt. Det enda negativa är att när jag stressar så blir jag ju lite varm och lite smått svettig, INTE trevligt att sitta i ett klassrum som sen blir varmt när det har fyllts upp med allt folk.
 
 
Men men, det blir väl bättre det med behöver röra mer på mig i alla fall.
 
I helgen är det dags för Reunion med gamla gymnasieklassen, vi ska va här hemma så jag håller på och plockar och fejjar och donar få att få ordning på torpet så det ser trevligt ut. Jag menar är det dåligt väder så får en del sitta inomhus och då är det ju lite skoj om det är rent och fräscht överallt, även i dom skrymslen som normalt kan bli lidande när man städar ;)
 
Snart är det dags för lunch och jag och cricka ska unna oss lite wok mat. Är faktiskt osäker på om det är bra eller dålig mat ur t.ex. viktväktar synpunkt... det måste jag kolla uppp.  VI är några stycken som kämpar tillsammans för att gå ner i vikt och målet denna vecka är att gå ner 2 kilo. Asså det kommer jag nog inte klara denna vecka, kanske nästa, men kul vore det om det blev ett kilo... Då måste jag bara sluta fuska ;) Tyvärr har jag ett sötsug som inte är av dena värld och som oftast smyger gör sig påmint på kvällen...Måste nog skaffa lite karaktär där! ;)
 
Näe hej hopp, nu var det dags för lunch och fortsatt röj!
 
Kram på er ♥


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: