Stess Stress Stress

2008-08-26 @ 19:55:02 / Allmänt / Kommentera (0) st
Idag var Wilmas första dag efter ett 9 veckors långt sommarlov...

Anledningen till att det blev ett så långt sommarlov var att lillebror Oliver föddes på midsommardagen den 21:e juni.

Men i allafall, hade planerat dagen så bra.
Vi skulle gå upp klockan 7, äta frukost o göra oss iordning för att börja gå strax efter halv 9. O med förhoppning om lite dötid innan vi knalla iväg så hade ja tänkt fixa med disken och plocka lite.

Dagen började med att vi försov oss!!!
Vaknade först av klockan vid 7 men somnade om då ja var så trött efter att ha varit uppe med Oliver och gett han mat mellan typ 4 och 05:30. Sen vaknade ja och då var klockan 08:17!!!

F*n, o vi  som skulle gå senast 08:35.
Slängde mig upp för att väcka Wilma som sov hon också och som när ja väckte henne sa; "Sova mera".
Är vi trött familj eller? ;-)
Fixade välling (vi fick hoppa över smörgås o allt det där) bytte blöja och tog på kläder.
Oliver vaknade så ja bytte på honom och drog på honom kläder. Hoppades att han skulle klara sig utan mat (handlade om 30 min) o det gjorde han tack o lov!!

Vi kom iväg hemifrån 08:57 (!) och jag gick så fort ja kunde i mina fejk foppa tofflor med AS hala strumpor, så det gick ju sisådär.

Vi kom till dagis typ 9:10 och väl där ser ja att det är 3 nya barn på inskolning och varenda dagisfröken är vikarie. Wilma kände inte igen en enda och hon som är så kinkig med nya människor. Jag stannade ca 2 min, märkte att det var ingen fara o smög iväg.

Gick hem, gav Oliver mat, åt frukost själv (kl 10:30!!) o skrev sen en inköpslista.
Åkte iväg o handlade, bara massa 2 för det och 5 för det. Köpte t.ex. 10 st sköljmedel för 100 kr (10 kr styck) på europris och massa tvättmedel (5 för 100) på Ica maxi.

Sen hem, lasta ur och in och ge Oliver mat igen. Shit klockan är 13:40 vi måste snart gå. Oliver blev klar och vi struttade iväg igen. de måste se rätt så konstigt ut när vi kommer ja o Oliver.
Vi har en Phil & Ted vagn och då ligger Oliver ner och Wilmas sitter ovanför honom så framifrån syns inte Oliver. det ser ut som ja kommer med en tom vagn :-)

Hämtade Wilma o jag fasade för att det inte hade gått så bra, med mat och sova o så. Men allt hade gått jättebra, inte gråtit, ätit bra och sovit lite i alla fall och när ja kom så stod hon o lekte för sig själv och lagade mat. Skönt!!

Vi gick hem och fixade ordning och lagade mat, Baconlindad kycklingfilé med ris och currysås. Jättegott!!

Nu är sambon o tränar (Flowing) och Wilma har gått och lagt sig.
Oliver sover, han har en långsovarstund just nu och jag ska snart ta mig lite kvällsmat bestående av ägg, yoghurt, macka o juice.


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: