Vår vardag

2008-11-06 @ 16:34:17 / Allmänt / Kommentera (1) st

Å vad jag diggar hösten, NOT!!!

Asså klockna är typ 16 och det är snart SVART ute.
Behöver ja säga mer???
Tacka vet ja sommar då det är ljust och för hoppningsvis många dagar av strålande sol...

Idag kom svärmor Ulla in för o träffa oss, ja mest var det ju Wilma som drog såklart.
Vi packade in oss i våran bil, som nu rullar o drog en repa förbi Rusta, Jula och sen Mc Donalds för lite mat.

Undrar om det finns nåt ord för sen lunch o tidig middag, kom gärna med föslag ni som vet eller kommer på nåt bra...

Vi köpte ju inte så mycke, ett paket blöjor till Wilma annars blir det lite synd om henne.
Men Ulla hon köpte, julpapper, machaller(?), fågel? (sån där man lägger mat i till fåglarna), ett Wii spel på rusta till oss TACK SÅ MYCKE!!!
Ja hon köpte nog lite mer, men ja kommer knappt ihåg d.
Tack för allt idag!!

Jo asså det där med bilen.
Igår var första dagen som ja kände mig rätt okej och ja kände att ja behövde komma utanför dörren, så jag skulle åka iväg och lägga på kransen på morfars grav som aldrig blev av i helgen, plus köpa lite bröd. va händer när ja kommer ut till bilen, jo den säger inte ett knyst. Inte för att bilar pratar, men ni vet den startar inte. Inte minsta lilla ljud.
Hur det nu kan komma sig, vi har ju kört med bilen varje dag, olika långa sträckor.
Vi fatta ingenting, men vi tog in batteriet och laddade det till idag med hjälp av pappas batteriladdare.
Nu funkar bilen, konstigt....
Tack för lånet pappa!!

Kollade lite snabbt vad ett batteri kan gå på.
Mekonomen orkade ja inte ordentligt så ja kollade på biltema, det billigaste kostade 799 kr!!!
VA?!!!  Förr kostade det max 500 eller nåt.
Jag vet ja köpte till en av mina första bilar, antingen den 21 åriga Audin eller den den lite yngre volvon (underbara bilar, speciellt audin med chok? o allt), o då kostade det typ 300. Va har hänt...
det kanske är billigare på batterigubben sa cricka, ja vi får väl kolla där först.
Med vår ekomnomi vet ja inte hur d ska funka, men d löser sig.

Vi måste verkligen sälja bilen, börjar bli lite trött på den nu.


Ja måste bara skriva en sak, cricka kommer väl slå ihjäl mig...

Igår satt vi o tittade på Bonde söker fru (stör mig för övrigt väldigt mycke på han magnus)
Vid ett tillfälle är det Hannas killar som pratar och då står det ju oftast vad han heter och hur gamla dom är... O under det så står det ju vilken bonde dom "tillhör"
Då säger cricka; "den där kom från Hanna, den gjorde den förra killen också"
Ha ha ha ha...
Han vet ju så väl varför det står så men igår hade han väl hjärnsläpp och fick för sig att det var den stad dom var ifrån....
Shit vad jag garvade, o likaså han, tur att vi var ensamma  :-D

Nä, d e bäst ja tar en paus innan jag får skrivkramp o ni får läskramp
(syns det att ja gillar o skriva eller) (förslag på arbeten där man får skriva mycke/knappa på datorn tas gärna emot)

Ha re gött


Kommenterat av: Carro

Hahahah vilken härlig kommentar han sa!! =) Vad lusitigt med bilen, hoppas allt löser sig.

Kram

2008-11-07 @ 21:59:59
http://snuttungar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: