Gomorron på er...

2008-10-30 @ 07:50:14 / Allmänt / Kommentera (0) st
Usch va trött ja är...
Wilma har börjat med en ny grej, när hon vaknar kl 5 eller 6 på morgonen så ska hon "sova i pappas säng".
Det är jättemysigt o gosigt och hon somnar om många gånger, men ja själv blir inte ett dugg utvilad. Iuförsig den där korta stunden ska väl inte spela så stor roll. Men ja är i vilket fall väldigt trött.

Igår kväll åkte vi till mediamarkt för o glo på tv, vi kan ju dock inte köpa nån ännu för att ekonomin tillåter inte nån avbetalning just nu, men förhoppningsvis efter jul. Cricka har ju presentkort på en halv tv, men han får önska sig mer i julklapp. Vi ska ju typ inte köpa julklappar till varann. men dom som vill köpa till honom t.ex. dom kan ju köpa presentkort på mediamarkt.
Bara så ni vet!  ;-)

Sen gick vi in på Toy´s rus, det ligger liksom vägg i vägg. Vi gick omkring där inne en stund. Efter en stund hittar ja en 100 lapp på golvet som ja självklart rycker åt mig. Va kul! En oväntad inkomst och Wilma kan få nåt roligt. När vi går omkring där så märker vi efetr ett tag att 2 killar o deras pappa går omkring o verkar leta. Men Å, pinsamt, d va ju en va pojkarnas peng. Det ger mig ju inte såligt samvete eller så :-(. Men ja kan ju inte bara släppa den på golvet, speciellt inte när dom gått flera gånger på samma ställe. O inte kan ja gå fram o säga, "ja hitta den här, är den din?" Dom har ju inte direkt annonserat ut att dom letar efter en hundralapp.

Å vilket dåligt samvete ja har, förstå ungen kanske hade fått den av nån mormor eller farmor för o köpa nåt roligt. Jag har haft så dåligt samvete att ja till o med drömde om det. Kommer inte ihåg riktigt vad det var, men jobbigt var det.

Det slutade med att vi köpte en målarbok o färgpennor till wilma. Tur att henens lycka vägde upp mitt dåliga samvete åtminstånde lite grann   :-/


Ja drämde förresten även att cricak lite i smyg gick o köpte en platt tv. O inte vilken som helst, en typ 50-tums eller vad det var för han skulle minsann ha större än mina föräldrar (som har 42). O han o tjejen i butiken (varför hon?) hjälptes åt att få hem den o tog den på bussen. O varför dom skulle böka o ta den på bussen förstår ja inte alls, men det fanns säkert nån bra anledning.

Va konstigt man kan få till drömmar...

Nu har Wilma annonserat att hon bajsat så d är bara o gå o byta och fixa frukost sen.

Sov åt mig ni som kan....


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: