Lediga veckan i korta drag

2009-04-06 @ 07:36:49 / Allmänt / Kommentera (0) st
Oj vad det har hänt mycket den här veckan, jag som tänkt att ja på min lediga vecka skulle slappa, städa o träna 3 gånger.
Men nej, i måndags var vi på busfabriken. Tisdagen kommer ja inte riktigt ihåg vad vi gjorde på dagen men jag jobbade extra natten till onsdag. Onsdag åkte vi till Linköping och kollade bilar på bilfirma. Torsdag kollade vi på en bil och träffade svärmor. Fredag var vi på banken. Lördag åkte vi till svärmor för att cricka skulle tvätta av sommardäcken till volvon som ska läggas ut till försäljning och på kvällen var vi en stund hos mamma och pappa. Söndag var cricka och pappa iväg för att hämta bilen vi bestämt oss för samt att vi lagade mat.

Ja min/vår vecka i stora drag.
Bilen vi bestämt oss för är en Mercedes A 160, 98:a.
Idag får vi hämta den, dom tog inte postväxel så därför blev det inget bilköp igår. Men idag så.

I fredags kväll tro ja det var, så fick Oliver feber.
Den fortsatte på lördagen men oj, den hade sin absoluta topp på lördag kvällen.
Han hade 39,5 och en av hans egna alvedoner hjälpte inte. När han fått en av Wilmas natten till söndagen, då släppte det lite. Stackarn, tyckte så himla synd om honom. Han var så hjälplös, ville bara ligga på mig. Hade säkert funkat med nån annan också, men när han väl sov gott så kunde han få ligga kvar.
Han fick dela säng med oss halva natten men när han fått alvedonen så ville han sova i egen säng. Det blev nog för vamt inne hos oss.

Febern höll sig borta hela dagen igår men kom självklart tillbaka framåt kvällen, så vi får se hur det blir idag.
Jag börjar jobba kl 14 och cricka har också känt sig lite smårisig ett par dar. Men eftersom jag förlorar hela helgen plus en natt med jobb i påsk då vi stänger så är det bra om ja jobbar mån o tisd. Sen är ja ju ledig igen 1 vecka :-D SKÖÖÖNT!!!

Vi har förresten bytt vägnignsdag. Nu är det lördagar som gäller. I lördags gick det rätt okej, bättre än ja förväntat mig. Ner 5 hg eller nåt sånt och ja hade stenhårt räknat med + 1 kilo eller nåt. Men har ju ändå inte lyckats komma iväg o träna fast ja velat, men att lösa detta med bil har ju samtidigt känts lite viktigare. Men nu är det förhoppningsvis löst.

I påsk blir det full rulle.
Jag fyller år imorrn så nån dag ska vi fira mig och på påskafton ska vi ut till Ulla och dit kommer även malin och linus och Ellen med familj. Så kul!
Å så ska vi fika hos mormor nån dag också.
Tror vi tar och firar mig på måndagen, först tänkte vi långfredagen men vi tar kanske måndagen.
Vi får se, har nåt samtal kvar o ringa innan ja bestämt mig helt.

Sitter här nu och väntar faktiskt på att barnen ska vakna, Oliver var igång förut och gnällde men somnade visst om. inte trodde ja det inte. Då kunde ja ju sovit lite till. Men men, nu knaske ja hittar skor till Oliver istället. Vi vill ha ett par skor till honom som är antingen adidas, nike eller puma. Men helst inte vanliga tråkiga. Vi har hittat ett par på brandos.se, men där står storlekarna så ja fattar nada. Försöker hitta en svenska sida istället.

Kl 10 ska vi va på babyproffsen för att köpa skydd till bilsätena utifall vi faktiskt bestämmer oss för att bilen inte passa våra behov. Men det blir efter sommaren då rå. När vi är klara på babyproffsen bär det av till bilen för att få hem den.

Nu ska ja leta skor

Kram på er


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: