Mina stackars barn....

2009-01-31 @ 07:31:31 / Allmänt / Kommentera (0) st
Ja Wilma e ju sjuk, det vet ni...
Det har fortsatt under natten med snorig näsa, fortfarande lika hög feber.

Men när vi igår kväll skulle lägga Oliver tyckte ja han kändes konstigt varm på en del ställen. SUCK!!!
Han hade feber han me. Han fick en supp o välling o somnade direkt i sin säng. När vi sen gick o lade oss vid halv tolv eller nåt så hörde vi att han också var dunderförkyld.
HALLÅ, vart kom det ifrån bara pang bom?

Upp o ge näsdroppar, funkade typ 2 min sen var det bara o ge sig upp o suga näsa plus näsdroppar igen plus en allvedon till då feber var lika hög och då sov han (dock hos mig sen vidare till sängen) till klockan 4 eller 5 eller vad hon var.

Klockan 2:30 vaknade Wilma för att det rann snor. Torkade gav nässpray och tog tempen. Fortfaradne 39,4 och hon fick också en alvedon.

Vid 5 hugget vaknade Oliver och var helt igenkörd i näsan och hann väcka Wilma så ja kunde inte bära in henne till sig för det vägrade hon. Upp o suga näsan o ge nässpray och sen fick han slumra en stund hos mig i sängen. 06:47 vaknade vi allihopa, Oliver för att det var varmt, jag för att han bökade och ska ja vara ärlig så vet ja inte om wilma somnade om igen. Men nu gick det inte att få Oliver o somna så då var det bara att gå upp.

Så ja, så pigg kommer ja vara idag. Ska faan gå o lägga mig när cricka gått upp. HAr han inte vaknat när kl e 9:30 så ska ja väcka han för han har sovit med öronproppar från 01:30- 5:30 plus att han sover ostört från 7-9:30 då.det är 6 timmars sömn. Bra mycke mer än vad ja har fått inatt. Vill ju gärna vara människa ikväll.

Olivers sitter för ovrigt i halsen också, kanske blir mycke välling idag.
O Wilma har jobbigt slem/rethosta också.

Vi skulle höras med svägerskan och Ellen idag. Kan ju direkt säga att det inte blir nåt lek för dom. Så himla synd. Vi får åka upp över en helg så att flickorna får leka när ja börjat jobba. Ellen hade ju sett fram så mycke emot det o Wilma med när hon fick veta. Dom har ju så roligt ihop!!

Ja, ska fixa lite välling och frukost till oss. Macka blir nog svårt idag, kanske räcker med yoghurt.

Kram på er


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: