Vill inte ha mer vinter....

2009-01-16 @ 11:50:43 / Allmänt / Kommentera (0) st
Nä, ja tycker det kan va slut på vinter nu. Om det absolut måste vara vinter så kan det väl finnas lite snö så att barnen kan åka pulka!!
10- grader är ju inte för kul och vi bylsa på oss rätt så mycke kläder imorse när vi skulle gå till dagis. Ingan av oss frös som tur va  :-)

Lilla Wilma lilla älsklingen, hon är ju världens sötaste.
Igår kväll vid 20:30 så höll ja på o göra oss varsin macka i köket när ja tyckte att ja hörde nåt konstigt ljud. Skulle precis gå ut i hallen o i dörröppningen möter en röd hårig liten tjej. Med rufsigt hår och nyvaken blick, två snuttefiltar i hårt hållna i händerna precis framför nappen tittar hon på mig o säger glatt men nyvaket, "ja har sovit gott" o brister ut i världens goaste leende.
Lilla gumman, försökte övertala henne att det var natt och hon skulle gå o lägga sig. Vi bytte tröjan till pyjamas tröjan och lämnade en snutte till pappa, sen gick ja in o lade henne igen. Kl 22 när vi skulle gå o lägga oss hade hon fortfarande inte somnat, så för att vi skulle få sova så fick hon somna i vår säng. Det tog sin tid, men till slut så somnade hon. Runt halv 1 inatt vaknade ja och bar in henne i hennes säng o hon sov vidare till halv 8 imorse när ja var tvungen o väcka henne.

Så sött, smälter man eller sämlter man  :-)

Här hemma nu så sover Oliver, vi har båda fått nåt gott i magen och ja har plcokat undan på vardagsrumsbordet, tvättat och städat lite i köket. Ska plocka lite på golvet sen i vardagsrummet, ta bort babygymmet, för den lille kille vi har, vill typ aldrig ligga på rygg längre så den bara står där och tar upp plats.

Idag är det träning som gäller, har inte fått nån träningsvärk ännu, tyder nog på att ja tar i algom hårt, elelr vad man ska säga. Till middag blir det tacos, jag är rätt trött på tacos, men cricka kan äta tacos typ 2 gånger i veckan. JAg har förätit mig på det, men det är väl bara o se glad ut, han äter ju sånt som jag tycker om. Mest för att Wilma ska prova och äta allt.

Ska fixa iordning spolarvätska igen och sen ska ja läsa lite i min bok som börjar närma sig sitt slut.

Kram på er


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: