Äntligen är helgen slut

2009-03-08 @ 21:01:06 / Allmänt / Kommentera (1) st
Det är kanske inte så många som säger det alla gånger.
Men så är det inte alla som jobbar 06-18 lörd och sönd.
Sjukt trött kommer ja vara när ja går o lägger mig, täppt i näsan och allt vad det är.

Wilma har varit dålig sen i fredags, fick 39 graders feber bara sådär pang bom.
Nu ligger den över 40 och är det så även imorrn eller på tisdag så åker vi nog o kollar upp det då.
Det är ju inte likt henne att vara dålig med så hög feber så här tätt.

Jag skrev ju att ja skulle försöka blogga lite på jobbet om ja hann, men ja hann inte. Fanns inte alls mycket tid.
Men nu ska jag föröska hinna med lite inlägg.
Jobbar visserligen 22-06 från imorrn och slutar då alltså 06 på fredag morgon. Så det ska bli intressant o se hur det går om nu wilma ska vara hemma från dagis.

Är dörrn bara stängd så brukar det inte vara några problem för mig. Katten står visserligen och vill in och gör ljud på dörren, typ river. Men han får glatt stå kvar där ute om jag ska kunna sova. Alltså inte utomhus, utanför sovrums dörren  ;-)

Har föresten en nyhet, eller egentligen 2.
Den första är lite konstig, Cricka är fotbollsintresserad och speade fotboll under hela sin barndom. Nufinns inte riktigt tiden eller orken att åka ut till skärgården en vardag kväll för att spela fotboll. MEN, dom ringde tydligen igår och frågade om han ville vara ordförande i klubben(?), där han knappt visat sig sen i somras och då var vi bara där för att titta. Men idag ringde dom upp och trot eller ej, men han blev tamejfan ordförande. Hur ska det gå? Han är nog en aning nervös, han har inte så stor koll på riktigt vad han ska göra så men det löser sig nog.

Nyhet nummer 2 är att Oliver i helgen stått jättemycket på knä och kan nu näsatn sätta sig upp själv. Att jag säger nästan är att jag själv inte sett det så när jag sett det med egna ögan kan jag beskriva mer själv. Risken emd detta är bara att han kan fortsätta bakåt, det tar liksom inte stopp när han väl hamnat på rumpan. Men i såna fall får vi köpa en sån där tyghjälm. Ser ju rätt så sjukt ut, men hellre det än en trasig Oliver. Ska nog surfa runt lite o se om ja hittar några finare än dom jag vet finns på lekhuset, annars kanske lekhuset iuförsig fortfarande har rea här i stan. Men det får vi se vilket det blev....

Tänk om min lilla knodd redan ska börja krypa!!!  Wilma var över 1  när hon började krypa, eller där i krokarna i alla fall.

Ville titta på Wipeout idag, men då alla kanaler förutom 1, 2, 4 och vår lokalkanal verkar vara helt döda och har varit i typ 1 timme så vet ja ibnte vad jag sak se. Det kanske blir Beck, tror inte vi sett denna, tycker dock att dom är rätt sega. Nåja.

Kram på er

Kommenterat av: Jenny

Åh vilka jätte pass, hur orkar du?!?! Men va kul att Oliver börjar stå jätte mycket, visst är det typiskt att de ska hitta på massa nya saker när man inte är hemma ;-)



Hoppas du hinner vila upp dig lite ikväll iaf!

2009-03-08 @ 21:10:50
http://jennyn.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: