Hej och god eftermiddag

2009-03-11 @ 16:32:02 / Allmänt / Kommentera (1) st
Idag är det ju som ni vet vägningsdag...
Jag var lite kluven om hur jag skulle göra först, skulle jag väga mig när ja kom hem från jobbet imorse, eller skulle jag väga mig efter jag sovit.
Funderade en kort stund och kom fram till att det var bäst o väga sig efter jag sovit för då blir det ungefär som vanligt. Efter att ha jobbat natten så är ju kroppen uppe i varv o man har ätit lite.

Det visade sig i alla fall att jag valde rätt.
Jag vägde mig när ja vaknade kl 14 ca. O jag blev så glad, 1,2 ner... det var ett tag sen det syntes så mycket på vågen. Men jag känner att ja kommit igång nu igen. Nu får ja inte tappa koncentrationen igen.

Wilma är, tack o lov, feberfri idag men har fortfarande jätteont i tandköttet och har 3 blåsor.
Cricka ringde VC i dag för att se om man kunde få träffa nån. Men han fick ordinationen, mycket glass (är ju fruktansvärt lätt o äta) och dricka. Äta det hon kan, men också smörja tandköttet 30 min innan mat så att hon kan äta lite grann i alla fall.

Känns jätte konstigt att nästan tjata om att hon ska äta glass, för det är rätt så svårt att borsta tänderna när hon har så ont. Men vi får väl ta igen det när hon är bra i mun igen.
Hon skulle ju kunna gå till dagis på fredag men eftersom hon har ont i munnen så får hon nog vara hemma då också o så blir det dagis på tisdag igen istället.

Idag fick ja veta att sommarkonserten i st: anna släpper biljetter till 2 konserter till. Dom övriga sex konserterna tog slut på 2 dygn, så på fredag ska jag vara vaken till 9 o boka biljetter. Vill så gärna gå, så det måste bara lösa sig.

Ikväll ska cricka, ordförande i Östervikings styrelse, åka på träningen för dom lite äldre och presentera sig. Så ikväll blir ja själv med läggnignen, men d gör inte så mycket. Ibland är det skönt att vara lite själv. Är ju inte det så ofta nu när cricka är hemma och är pappa ledig. 

Idag blev det förresten pizza till middag, men det känns helt okej.
Nu ska jag mysa med dom små barnen och titta vidare på barnen i bullerbyn...

Kram på er

Kommenterat av: Lena Nilsson

De e ju bra att de går nedåt för nån va de gäller vikten i alla fall hehe :P



Ja försökte ju ett tag men de e ju sååå tråkigt..

Ja längtar till sommaren då ja vill ut å gå mer!

Ska bli så skönt!!



Ge wilma en stor kram från mig och Massor me glass :P

Ha dé!

2009-03-11 @ 17:26:42
http://leenaas.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: