Äntligen har lugnet lagt sig...

2009-09-05 @ 10:21:29 / Allmänt / Kommentera (0) st
Ett överaktivt morgonpiggt och outtröttligt barn från 07:30...
Pust, ja klagar inte över tiden den är helt okej.
Men när man ska försöka hålla sig lite lugna och inte alltför högljudda för att pappan i familjen har sovmorgon, då är det full rulle på den lille överaktiva morgonpigga och helt outtröttliga lilla krabaten.

Wilma nöjer sig glatt med en film och sitter där hon sitter.
Men det är inte alltid så lätt att få igång en film.
Oliver har luckats klura ut hur man stänger av och sätter på DVD:n.
Det är jätte gulligt, dom första 335 gångerna, men sen är det inte så jäkla gulligt längre. Man blir lite smått irriterad när man får börja om hela tiden och batterierna till dvd dosan lagt av så man får sitta på golvet och trycka på knappen på dvd:n istället.

Men nu har han för en stund lugnat ner sig lite, snart börjar det nog härjas för att han börjar bli sugen på lunch och det är dags att sova! Vilket han ska göra om ca 45 min. Jag hoppas att pappan i familjen behagat ta sig ur sängen då. I annat fall tänker ja börja stöka, nä visst nä. Kan ju inte föra för mycket liv eftersom oliver sover.
´
Av nån aledning så är han lite känslig när han sover på dagarna, lätt för att vakna och svårt för att somna om.

Idag är det planerat att mina föräldrar ska komma hit o hjälpa oss komma iordning ordentligt. Ja frågade om dom hade tid och lust att komma hit och antingen hjälpa oss eller bara kolla barnen. Vi får se vad det blir, men prio 1 är Wilmas rum, sen Olivers rum och sen tar vi det övriga i den takt det blir så får vi se hur mycket vi hinner. Vi lär ju säkert inte börja förrän tidigast 12.

Men det ska bli skönt att komma lite mer iording, det kan ibland vara lite stökigt och bökigt med dom två små söta runt benen som härjar och inte alltid kommer överens.
Vi får hoppas vi klarar av det mesta idag så man kan städa bort allt damm och grus och skit.


Förresten, imorogn är det ja som har sovmorgon.
Jag sover absolut inte till 11 varje gång som vissa gör, jag är oftast nöjd om ja får sova till 9 halv 10.
Så ja hoppas att en viss person försöker hålla det lika tyst o stilla som ja försökt.


Kram på er


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: