Solen lyser, himlen är blå....

2010-06-05 @ 08:48:58 / Allmänt / Kommentera (0) st
...vad det är skönt att leeva då!

Så känns det just nu, solen har lyst och himlen har varit knallblå i flera dagar.
O det börjar tidigt på morgonen så man får vakna till det även kl 06.
NU kan till o med jag säga att det är sommar, fast jag har lite svårt att tro på det.


Idag vaknade som sagt Oliver kl 6.
Undrar om han börjar friskna till, näsan rinner visserligen. Men både han och wilma har sovit till 9 - halv 10 varje dag. Men vi får se, oliver är snorig, wilma hostar och vaknade med huvudvärk så än ska jag inte ropa hej.
Men det gör mig inte så himla mycket att gå upp tidigt när det är så härligt väder, bara jag får ligga och vakna lite i min egen takt.

O efter imorogn kan vi gå ut och sätta oss rätt så tidigt för imorrn ska vi äntligen ställa fram utemöblerna. Vi har ju inte gjort det än pga att vi har målat alla balkar och sånt som håller ute taket uppe. Jag blev nästan färdig igår, det saknas bara lite färg så det ska vi inhandla idag. Tur med vädret, då torkar det snabbare. Så nu ska vi bara köpa ett plasttak och byta ut det befintliga. Vi måste försöka matcha med nån dag när far min är ledig så vi får lite hjälp. I värsta fall får vi vänta till semestern, men det gör inget, bara det blir gjort i år så vi slipper göra nåt av det nästa år.


Vet inte om jag nämt det men jag har sökt till Kördraget, en lokal körtävling som jag sett funnits även på andra platser.
Hade inte hört nånting så igår skickade jag iväg ett mail och fick svar att det blir audition nästa vecka. OJ!

Jag som inte alls var nervös, eller hur!
Jag kände med en gång hur det pirrade till i magen, nu måste jag verkligen träna så jag lär mig texten utantill, melodin är ingen fara men texten lyckas min lilla skalle aldrig riktigt få in ordentligt.
Jag hoppas jag kommer med för jag tycker det är så roligt att sjunga och det vore så roligt att vara med i en form av tävling också... :-)


Ikväll jag jag ut med jobbet, äta och dricka gott.
Tyvärr blev vi bara halva styrkan men men.... det är deras förlust.
Vi ska äta libanesisk mat. Jag har själv aldrig provat och ska jag va ärlig så tog jag inget som var typiskt libanesiskt. jag provar gärna nya grejer, men när jag vet att jag kommer vara hungrig så är det så tråkigt om man blir missnöjd. Någon liten förrätt eller efterrätt jag inte smakat förr kommer nog glida ner, det får bli min smakupplevelse för ikväll...


Nu ska jag snart servera frukost till mig själv och dom små...

Kram på er


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (endast för mig)


Länk:


Kommentar: